8 غیرنظامی در حمله ترکیه به شمال اربیل کشته شدند

8 غیرنظامی در حمله ترکیه به شمال اربیل کشته شدند
شنبه 10 مرداد 1394 - 20:28

العالم ـ جنگنده های ترکیه امروز شنبه روستایی در شمال اربیل را بمباران کردند که بر اثر آن 8 غیرنظامی کشته و 10 نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شاهدان عینی در یک روستای مرزی در شمال استان اربیل عراق تاکید کردند که بمباران این روستا از سوی هواپیماهای ترکیه به کشته شدن 8 غیرنظامی و زخمی شدن 10 نفر دیگر انجامید.

به نوشته سومریه نیوز، صباح عبدالله قادر یکی از شاهدان عینی گفت: هواپیماهای ترکیه امروز شنبه روستای زارکلی در شمال اربیل را بمباران کردند که بر اثر آن 8 غیرنظامی کشته، 10 نفر دیگر زخمی و هفت خانه در آن روستا ویران شدند.

وی با بیان اینکه هیچ یک از عناصر مسلح حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در آن روستا حضور نداشتند، از دولت اقلیم کردستان و دیگر کشورهای جهان خواست تا برای توقف حملات ترکیه به این مناطق، فورا وارد عمل شوند.

نیروهای ترکیه بمباران شدید مواضع حزب کارگران کردستان را از سر گرفته اند که نخستین حمله از نوع خود پس از اعلام عقب نشینی حزب کارگران کردستان از خاک ترکیه، به شمار می آید.

شورای وزیران عراق نیز روز ده روز پیش، حملات ترکیه به خاک عراق را اقدامی خطرناک و تجاوزی علیه حاکمیت عراق دانست و از ترکیه خواست تا به حسن همجواری میان دو کشور احترام بگذارد و از ادامه این اقدامات خودداری  کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها