ادعای النصره درباره اسارت 5 مزدور آموزش دیده آمریکا

ادعای النصره درباره اسارت 5 مزدور آموزش دیده آمریکا
سه شنبه 13 مرداد 1394 - 21:26

جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه ادعا کرد 5 مزدور دیگر را که در ترکیه توسط نیروهای آمریکایی آموزش دیده اند، به اسارت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان این کشور در لندن اعلام کرد که جبهه النصره از دیروز دست کم 5 نفر از عناصر "لشکر " را 30 در روستای مرزی قاح به اسارت گرفته است.
جبهه النصره پیش از این نیز از ربودن 8 تن از عناصر این گروه از جلمه فرمانده آن سرتیپ ندیم الحسن نزدیک شهر اعزاز در حومه شمالی حلب خبر داده بود؛ اما وزارت دفاع آمریکا این موضوع را تکذیب کرد.
دیده بان حقوق بشر سوریه خاطرنشان کرد که جبهه النصره با حمله به اردوگاه آوارگان در روستای قاح اقدام به ربودن مزدوران آموزش دیده کردند که به آنجا پناه برده بودند و با آن که ربودن 5 نفر از آنها دیده شده اما ممکن است این تعداد بیشتر باشد.
این مرکز خاطرنشان کرد، جبهه النصره به دنبال مزدورانی است که در چارچوب برنامه آمریکا برای اعزام به سوریه آموزش دیده اند.
این افراد از مجموع 54 نفری هستند که "لشکر 30" نامیده می شوند. آنها سوری های مزدوری هستند که در ترکیه آموزش نظامی دیده و نیمه جولای سال جاری از طریق مناطق مرزی وارد سوریه شده اند.
جبهه النصره روز جمعه با حمله به پایگاه لشکر 30 با نگهبان های آن درگیر شد که در اثر آن 25 تروریست جبهه النصره و 7 تن از این مزدوران و حامیان آنها کشته شدند.
این آمار توسط دیده بان حقوق بشر سوریه ارائه شده و خاطرنشان کرده است که درگیری ها هم زمان با حملات هوایی امریکا بوده است.
گروههای مختلف تروریستی در سوریه مخصوصا بعد از تغییر برخی مواضع بین المللی و منطقه ای در قبال بحران این کشور که تهدیدی برای این گروهها بعد از پایان نقش آنها و شکست خوردن در برابر پایداری ملت سوریه به شمار می آید به جان هم افتاده اند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها