اوباما: ایران قدرت منطقه‌ای باقی خواهد ماند

اوباما: ایران قدرت منطقه‌ای باقی خواهد ماند
چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 22:32

رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد، ایران با وجود چالشها قدرت منطقه‌ای باقی خواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از منابع رسانه ای باراک اوباما چهارشنبه شب در یک سخنرانی در دانشگاه امریکایی واشنگتن گفت: رسیدن به اجماع بین المللی در خصوص ایران کار ساده‌ای نبود، و هم پیمانان ما میلیاردها دلار به همین خاطر خسارت دیدند.
وی با انتقاد از مخالفان توافق تأکید کرد، بعضی این توافق را اشتباه تاریخی توصیف کردند، و این درحالی است که پیشرفت ایران با وجود تحریمها همچنان ادامه داشت.

رئیس جمهور امریکا توافق هسته ای با ایران را خوب ارزیابی کرد و گفت: این توافق به حل همه مشکلاتمان با ایران نخواهد انجامید.
اوباما در بخش دیگری از اظهاراتش تأکید کرد، همه از توافق با ایران حمایت کردند به جز اسرائیل، و با وجود اینکه توافق با ایران برای ما خوب است، اکثر جمهوری خواهان بدون آنکه آن را مطالعه کنند، با توافق مخالفند.
باراک اوباما درخصوص نگرانی های مطرح شده علیه ایران گفت، بودجه دفاعی ایران کمتر از کشورهای منطقه است .. با این حال ایران با وجود چالشهای موجود قدرت منطقه‌ای باقی خواهد ماند.
اوباما اظهار داشت: کسانی که از اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران سخن می گویند، جامعه ایران را نمی شناسند، زیرا هرچه تحریمها بیشتر شود مردم ایران نخواهند پذیرفت که برنامه هسته ای این کشور متوقف شود .. مردم ایران و حتی مخالفان نمی پذیرند که دولت آنان تحت فشار تحریم تسلیم شود.

* اذعان اوباما به نقش آمریکا در ایجاد داعش و القاعده

رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که این کشور هنوز هم با پیامدهای جنگی که در عراق وارد آن شده است دست و پنجه نرم می کند و ظهور القاعده و پس از آن، داعش از تبعات جنگ عراق است.
اوباما افزود: این جنگ ها سه تریلیارد دلار برای امریکا هزینه در برداشته است و تنها نتیجه جنگ عراق، تقویت جایگاه ایران پس از کنار زدن دشمنان آن بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها