وسایلی که هرکدام روایتگر یک ماجرای غم انگیز هستند + عکس

وسایلی که هرکدام روایتگر یک ماجرای غم انگیز هستند + عکس
پنج‌شنبه 15 مرداد 1394 - 18:39

وسایل به جا مانده از قربانیان حمله اتمی آمریکا به هیروشیمای ژاپن، این روزها روایتگر داستانهایی غم انگیز از آن دوران هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این وسایل اکنون در موزه هیروشیما نگهداری می شوند.

 

این سه چرخه کودکانه که از دوران بمباران هیروشیما باقی مانده، امروز در ژاپن به موضوع یک کتاب داستان تبدیل شده است. "تاتسوهارو کوداما" نویسنده این کتاب که از هیروشیما نجات یافته است، ماجرای کودکی 3 ساله را روایت می کند که این سه چرخه بهترین اسباب بازی او بود؛ به همین دلیل پدرش پس از یافتن جسد آن کودک این سه چرخه را نیز با او دفن می کند.

 

این عروسک نیز بین وسایل سوخته خانواده "سویتومو" یافته شد. این خانواده عروسک را به موزه هدیه کرد.

 

"شیگورو اوریمن" در زمان حمله اتمی آمریکا به هیروشیما دانش آموز بود؛ مادرش ظرف سوخته غذای او را در کنار جسدش پیدا کرد.

 

"شیگنزو کنو" هنگام حمله آمریکا در محل کارش در اداره برق بود. دو روز بعد از انفجار بم اتمی، برادرش جسد او را پیدا کرد و قطعه ای پیراهن او را به خانه آورد؛ همسرش می گوید وقتی آن تکه پیراهن را دید، متوجه شد که همسرش کشته شده است.

 

در آن دوران، این تکه پارچه مانند بازو بند بخشی از لباس دانش آموزان بود. توشیاکی اساهی" 13 ساله پس از انفجار به شدت مجروح شد و درحالیکه این بازوبند را پوشیده بود خودش را به خارج از شهر رساند. یکی از اقوامش او را یافت و به منزلش برد، ولی اساهی پس از چند روز جان سپرد.

 

"ریو فوکومارو" که در آن زمان معلم بود در روز حمله به همراه دانش آموزانش در حال بازدید از یک کارخانه بودند. پس از حمله اتمی به شدت دچار سوختگی شد البته به جز سرش زیرا هنگام انفجار این کلاه آهنی را به سر داشت. وی پس از 6 ماه به سر کارش باز گشت البته آثار فراوانی از انوع جراحتها بر روی بدنش باقی ماند.

 

"میتسوکو کاوامورا" دختر دانش آموز 13 ساله هنگام حمله اتمی آمریکا در مدرسه بود.. خواهرش نتوانست پس از حمله جسد او را بیابد و فقط بقایای کیف مدرسه او را یافت.

 

"تادیوری کیهارا" هنگام حمله سوار بر دوچرخه در حال عبور از یک پل بود. وی این چمدان را نیز با خود حمل می کرد. وی درنتیجه حمله اتمی آمریکا به شدت دچار سوختگی شد ولی خوشبختانه نجات یافت و 22 سال زندگی کرد. وی پس از مدتی این کیف را به موزه هدیه کرد.

 

جسد "سوکوشی نیشیمورا" پس از حمله اتمی آمریکا ناپدید شد؛ و دو هفته پس از این ماجرا تنها کیف پول او بود که به خانواده او تحویل داده شد.

 

یک هفته پس از حمله اتمی آمریکا به هیروشیما، یکی از شهروندان به نام "کنزو ایمورا" این سکه‌های به هم چسبیده را نزدیک خانه یکی از نزدیکانش یافت.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها