عربستان برای مقابله با ايران گروه 2+5 را تشکيل می دهد

عربستان برای مقابله با ايران گروه 2+5 را تشکيل می دهد
جمعه 16 مرداد 1394 - 18:17

عربستان مشابه گروه پنج به علاوه یک ، برای مقابله با ایران گروه پنج به علاوه دو را تشکیل می دهد.

روزنامه القدس العربی نوشت : عربستان مشابه گروه پنج به علاوه یک ، برای مقابله با ایران گروه پنج به علاوه دو را تشکیل می دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از انتخاب ،  بنا به گفته منابع دولت ( فراری یمن) عبد ربه منصورهادی رئیس جمهوری (مستعفی فراری ) یمن تا چند روز دیگر به اردن سفر خواهد کرد.

این منابع در گفتگو با القدس العربی تاکید کردند محور مذاکرات عبد ربه با عبدالله دوم پادشاه اردن ،‌ امکان دستیابی به کمکهای نظامی اردن برای حمایت از نیروهای وابسته به دولت ( فراری ) یمن است.

این منابع پیش بینی کردند عبد ربه همچنین ،‌اعزام نیروهای اردنی را برای مشارکت در حفظ شهرها ،‌ بنادر و استانهای خارج از کنترل گروه حوثی و نیروهای علی عبدالله صالح (رئیس جمهور سابق یمن) درخواست خواهد کرد تا نیروهای وابسته به دولت ( فراری ) بتوانند به نبرد خود و آزاد کردن سایر شهرهای یمن ادامه دهند. این منابع همچنین انتظار دارند عبد ربه از پادشاه اردن بخواهد ارتش اردن ،‌ به آموزش نیروهای وابسته به دولت ( فراری ) یمن به ویژه هزاران نفر از نیروهای وابسته به این دولت و نیروهای قبایل یمن برای مقابله با گروه حوثی کمک کند.

روز سه شنبه گذشته ، ‌محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان با پادشاه اردن دیدار و درباره راههای تقویت همکاریهای اردن با ائتلاف عربی در حمله به یمن گفتگو کرده است.

منابع دیپلماتیک عربستان این سفر را مهم ارزیابی کردند چون ( این سفر ) موکد آن است که اردن ، رکن اصلی ائتلاف عربی برای مقابله با ایران است.

این منابع تاکید کردند این ائتلاف شامل پنج کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس ، مصر و اردن خواهد بود و ائتلاف پنج به علاوه دو را تشکیل خواهد داد .
این ائتلاف ،‌ تشکیل دهنده محور عربی برای برقراری موازنه در منطقه و ورود به رویارویی های سیاسی و میدانی حاکم بر منطقه خواهد بود و رهبری آن برعهده عربستان است.

 

پربیننده ترین خبرها