یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+فیلم

جمعه 16 مرداد 1394 - 21:12

العالم - دهها شهرک نشین صهیونیست با حفاظت شدید نیروهای اشغالگر اسرائیلی از سمت باب المغاربه به مسجدالاقصی یورش بردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، شهرک نشینان صهیونیست در گروههای کوچک و به دنبال هم با حمایت یگانهای نظامی و پلیس صهیونیست، ازباب المغاربه، به مسجدالاقصی  حمله کردند، درحالی که نمازگزاران و افراد تحصن کننده درمسجدالاقصی با فریادهای تکبیربا ورود مشکوک این افراد به مقابله پرداختند.

"احمد عطوان "عضو شورای قانونگذاری درگفت وگو با خبرنگار العالم بیان کرد: اشغالگران بر این باورند که  شرایط و فضای کشورهای عربی واسلامی برای محقق شدن آرزوی دیرینه آنان فراهم شده ؛ زیرا از زمان تشکیل رژیم غاصب ، شعار اسرائیل بدون قدس و قدس نیز بدون هیکل (معبد صهیونیستها) هیچ ارزشی ندارد، برزبان صهیونیست ها جاری است.

درهمین حال چهار برادرعضو خانواده فلسطینی ابوناب که از 50 سال قبل در منطقه سلوان واقع در جنوب مسجدالاقصی ساکن هستند، دستورتخلیه منازل خود را طی یک هفته از صهیونیست ها دریافت کردند.

مقام های رژیم اشغالگرصهیونیستی با این ادعا که انجمن شهرک سازی "عطیرت کوهانیم " عرصه محل سکونت این خانواده را 100 سال پیش برای ساخت شهرکی یهودی خریداری کرده، در صدد تخلیه و تخریب ساختمان مسکونی آنان هستند.

"رافت علیان " سخنگوی جنبش حماس در شهر بیت المقدس در گفت وگو با خبرنگار العالم بیان کرد: مالکان فلسطینی بیش از دو هزار واحد مسکونی درشهر بیت المقدس، برای تخریب  اخطار گرفته اند.

وی افزود: سیاست رژیم کودک کش اسرائیل از قانونی کردن شهرک سازی ، تسلط  شماربیشتری از شهرک نشینان بر منازل اهالی فلسطینی بیت المقدس در قدس به ویژه درمناطق سلوان، الطور، جبل المکبر و مناطق نزدیک به دیوار القدس و مسجد الاقصی مبارک است.

گروههای تندروی یهودی نیز دراین چارچوب از هم کیشان خود خواسته اند، یکشنبه آینده تظاهرات و اقدام های اعتراضی در وردیهای مسجدالاقصی مبارک برگزار کرده و پرچم رژیم صهیوینستی را داخل مسجدالاقصی برافرازند.

خبرنگار شبکه العالم گزارش کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی و شهرک نشنیان همچنان با ادعاهای دروغین مبنی بر داشتن چندین زمین و ملک در صدد تسلط کامل بر اولین قبله و سومین حرم شریف مسلمانان هستند.

07:30- 7/8- TOK

پربیننده ترین خبرها