ادعای مقام آمریکایی:

داعش برای حمله گسترده آماده می شود

داعش برای حمله گسترده آماده می شود
شنبه 17 مرداد 1394 - 17:15

العالم - درشرایطی که آمریکا در بهره برداری از گروههای آموزش دیده به اصطلاح میانه رو سوریه شکست خورده است، یک مسئول کمیته اطلاعات کنگره این کشور گفت: گروه تروریستی "داعش" برای حمله ای گسترده برنامه ریزی کرده و آماده می شود.

شبکه خبری "سی ان ان" به نقل از این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، این موضوع را در پاسخ به پرسشی از دیدگاه سازمان سیا درباره استراتژی داعش بیان کرد.

سازمان سیا می گوید داعش در مرحله ای به حملات کم حجم با سلاح سبک تکیه داشت.

این مسئول آمریکایی با بیان اینکه تلاش های داعش اکنون به تحریک برای حمله گرگ های تنها محدود نمی شود، افزود: با اینکه گفته شده هزاران داعشی در حملات هوایی ائتلاف بین المللی کشته شده اند؛ اما اطلاعات موجود حاکیست شمار تروریست های داعش 20 تا 30 هزار نفر و درواقع  همان تعداد از آغاز حملات هوایی ائتلاف بین المللی است.

این درحالیست که سخنگوی دولت آمریکا هفته گذشته اعلام کرد، برنامه وزارت دفاع (پنتاگون) برای آموزش نیروهایی که واشنگتن آن ها را " مخالفان میانه رو " در سوریه می نامد، با شکست روبرو شده است.

شبکه آمریکایی CBS روز جمعه اعلام کرد که نیمی از نیروهای مخالف سوری حتی قبل از اینکه با داعش درگیر شوند، نابود ، بازداشت و یا ناپدید شدند. آنان درنتیجه درگیری با عناصر تندرو جبهه النصره متحمل این خسارت ها شدند.

این شبکه آمریکایی در گزارش خود تاکید کرد که پنتاگون طی دو ماه، 42 میلیون دلار برای آموزش حدود 60 نیروی وابسته به " مخالفان میانه رو" هزینه کرده است.

با اینکه تنها حدود دو هفته از اعزام نیروهای "مخالفان میانه رو" به سوریه گذشته است، گروه " جبهه النصره " شاخه القاعده در سوریه دست کم 13 نفر از آنان را به اسارت گرفت.

اولین سری از نیروهایی که آمریکا آنها را آموزش داده و در شمال سوریه مستقر شده اند، از یک هفته پیش هدف حملات عناصر جبهه النصره قرار گرفتند. این مساله واشنگتن را به اجرای حملات  هوایی با هدف پشتیبانی از نیروهای آموزش دیده خود وادار کرد که دراین حملات ، 25 نفر از عناصر جبهه النصره کشته شدند.

درهمین حال آمریکا به " تشکیلات القاعده در سوریه – جبهه النصره - " اطمینان داد این گروه در فهرست مواضع مورد هدف " گروه های مخالف میانه رو " قرار ندارد.

روزنامه " الاخبار" چاپ لبنان هم به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نوشت نیروهای مخالف آموزش دیده از سوی نیروهای ائتلاف، ماموریتی به جز نبرد با گروه داعش به عهده ندارند.

" مارک تورنر" درهمین حال بر تعهد کشورش بر حمایت از نیروهای مخالف آموزش دیده از سوی نیروهای ائتلاف در صورت تهدید شدن توسط جبهه النصره تاکید کرد.

این اطمینان بخشی بعد از سلسله تحولاتی صورت گرفت که با حملات پیشگیرانه جبهه النصره ضد عناصر مسلح آموزش دیده توسط آمریکایی ها آغاز شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها