رفتار اهانت آمیز صهیونیست ها در نزدیکی مسجدالاقصی

رفتار اهانت آمیز صهیونیست ها در نزدیکی مسجدالاقصی
يکشنبه 18 مرداد 1394 - 20:48

العالم - شمار زیادی از شهرک نشینان صهیونیست، صبح امروز با هتک حرمت مسجد الاقصی و برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی، به رقص و پایکوبی در نزدیکی این مکان مقدس پرداختند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شهرک نشینان صهیونیست در اقدامی تحریک آمیز، پرچم رژیم صهیونیستی را در این مکان مقدس برافراشتند و به رقص و پایکوبی توهین آمیز در منطقه باب السلسله در نزدیکی مسجد الاقصی مبادرت کردند. شهرک نشینان با سر دادن شعارهای افراطی، خواستار کشتار و اخراج فلسطینی ها از این شهر مقدس شدند.

شمار زیادی از شهروندان فلسطینی در بیت المقدس، که توسط نیروهای اشغالگر، وادار به ترک مسجد الاقصی شده بودند نیز تکبیر سردادند.

گروههای افراطی صهیونیست، در روزهای گذشته از هوادارانشان دعوت کرده بودند با هجوم و تعدی به مسجد الاقصی پرچم رژیم اشغالگر را در محوطه این مکان مقدس مسلمانان برافرازند.

صهیونیست ها به بهانه برخورد فیزیکی محافظان حرم قدس با یک صهیونیست افراطی شهرک نشین که با هتک حرمت مسجدالاقصی به برافراشتن پرچم این رژیم در فضای مسجد مبادرت کرده بود، خواستار تعدی به این مکان مقدس شده بودند.

همزمان شمار زیادی از نمازگزاران و صدها کودک فلسطینی حاضر در اردوگاههای فلسطینی با سر دادن تکبیر، به مقابله با اقدام های صهیونیست ها پرداختند.

صهیونیست ها که در میان آنها، "آرنون سیگال" روزنامه نگار افراطی رژیم اشغالگر نیز حضور داشت، از ساعت های اولیه بامداد یکشنبه با حمایت یگان های ویژه پلیس ، به هتک حرمت مسجد الاقصی مبادرت کردند.

یکی از کارکنان مسجد الاقصی گفت: حضور مردم و نمازگزاران و آماده باش نگهبانان و کارکنان حرم، باعث ناکامی صهیونیست ها در دستیابی به اهدافشان شد و آنها مجبور شدند پرچم هایشان را در خارج از دروازه های مسجد الأقصی برافرازند.

از سوی دیگر، نیروهای اشغالگر، به طور توهین آمیز به بازرسی زنان و جوانان فلسطینی پرداختند و هنگام ورود به مسجد الاقصی کارت شناسایی آنان را ضبط کردند.

یادآور می شود نگهبانان مسجد الاقصی و نمازگزاران صبح روز چهارشنبه گذشته یک شهرک نشین را که درصدد برافراشتن پرچم اسرائیل در صحن قبه الصخره و حمله به نمازگزاران بود، دستگیر و تنبیه کردند. اما نیروهای اشغالگر، بی درنگ وی را از چنگال نمازگزاران خشمگین نجات دادند.

به دنبال این حادثه، فضای پرتنشی بر حرم بیت المقدس حاکم بود به طوری که نیروهای اشغالگر با خشونت به نمازگزاران و کارکنان اداره اوقاف حرم بیت المقدس، حمله و رضوان عمرو مدیر بخش نسخه های خطی حرم بیت المقدس و پنج نگهبان حرم را دستگیر کردند. همچنین بر اثر حمله اشغالگران، دو نگهبان حرم نیز زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها