پس از هفتاد سال؛

بی.بی.سی همچنان جنایت اتمی را تحسین می‌کند +عکس

بی.بی.سی همچنان جنایت اتمی را تحسین می‌کند +عکس
سه شنبه 20 مرداد 1394 - 11:35

سایت خبری شبکه تلویزیونی بی بی سی، در هفتادمین سالگرد بزرگترین جنایت تاریخ بشر در ناکازاکی ژاپن، با شیوه‌ای وقیحانه به استقبال اقدام جنایتکاران آمریکایی رفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که با گذشت 70 سال از دو حمله اتمی آمریکا به غیرنظامیان ژاپن، همچنان این اقدام مورد نفرت عمومی جهانیان قرار دارد، سایت فارسی شبکه خبری دولتی انگلیس در 9 اوت (18 مرداد) در مقاله‌ای، به توصیف شکل و شمایل دومین بمب دوم (موسوم به "فت من" که در ناکازاکی منفجر شد) پرداخت و نتوانست ذوق‌زدگی خود را از قدرت بیشتر بمب دوم نسبت به انفجار اول در هیروشیما پنهان کند.

در این مقاله که با لحنی وقیحانه نگاشته شده، بدون هیچ اشاره ای به پیامدهای فاجعه‌بار این دو جنایت بزرگ، جزئیاتی مربوط به تفاوت شکل دو بمب (استوانه‌ای و خمره‌ای) و علل این تفاوت، وجه تسمیه بمب دوم به "مرد چاق" و چگونگی عملکرد بمب دوم با دقت و ذکر مثال‌های مختلف تشریح شده است، گویی نویسنده، یک آزمایش خوشایند و دارای نتایج مطلوب؛ یا یکی از دستاوردهای علمی و تاریخی بشر را به تصویر می کشد!

نویسنده این مقاله که بارها با ذوق‌زدگی از عبارت "سازندگان بمب" استفاده کرده و "دقت" آنان در طراحی شکل بمب را ستوده، به سادگی چشم خود را بر روی کودکانی که بعد از 70 سال، هنوز هم تحت تاثیر پرتوهای جهنمی انفجار اتمی، با نقص مادرزاد و با شکل و شمایلی رعب‌آور متولد می شوند، می‌بندد و آنان را نادیده می گیرد؛ و شبکه دولتی انگلیس هم حتی ترجیح نمی دهد که در سالگرد این فاجعه دست‌کم سکوت کند؛ بلکه با وقاحتِ مخصوص به مدعیان حقوق‌بشر در غرب، چگونگی انفجار این بمب شیطانی و علت کارآمدی! و تخریب فوق‌العادۀ آن را با جزئیات بسیار، ذکر می‌کند.

بدین ترتیب گردانندگان بنگاه‌های خبری غرب در نادیده گرفتن جان انسان‌ها و تجاوز و تعدی به میلیون‌ها غیرنظامی بی‌دفاع، کار را به جایی رسانده‌اند که در توصیف قدرت ویرانگر ماشین جنگی ابرقدرت‌ها، ضرورتی برای پنهان‌کاری و مخفی کردن حسّ جنگ‌طلبی خود نمی بینند و بار دیگر آشکارا نشان می دهند که نابود کردن صدها هزار انسان بی‌دفاع در چند ثانیۀ؛ و سپس اعطای مدال افتخار به عاملان این فاجعه تاریخی، نه تنها اتفاقی و از روی اشتباه نبوده، بلکه رویۀ دائمی و تغییر ناپذیر حافظان حقوق‌بشر در دنیای غرب است.

مقاله بی بی سی درباره شکل و شمایل و قدرت بالای بمب اتمی ناکازاکی

توصیف بمب اتمی ناکازاکی در بی.بی.سی

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها