طرح فرانسه و امارات برای تقسیم لیبی فاش شد

طرح فرانسه و امارات برای تقسیم لیبی فاش شد
جمعه 23 مرداد 1394 - 22:34

منابع رسمی لیبیایی از توطئه فرانسه برای تسلط بر جنوب لیبی و تقسیم این کشور با همکاری یکی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس پرده برداشتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع رسمی لیبیایی به روزنامه الجزایری الشروق اعلام کردند که کشورهای عربی، نشست هایی محرمانه را با شماری از فرماندهان جنوب لیبی اعم از افسران ارتش و پلیس و افراد سرشناس قبایل آغاز کرده اند.

الشروق به نقل از این منابع که نام آن ها را فاش نکرد، خاطر نشان کرد: هرچند این نشست ها تحت عنوان وحدت بخشی به جنوب لیبی به عنوان تنها راه برای حل مشکل لیبی برگزار می شود، اما واقعیت آن است که این نشست ها، طرحی فرانسوی برای تسلط بر جنوب لیبی و بازگرداندن آن به عصر استعمار و تقسیم لیبی به کشوری در محدوده غدامس تا غات و سبها و اوباری و الیزی در جنوب الجزایر تا شمال مالی و نیجر است که نام آن کشور الطوارق خواهد بود. کشور دیگر که محدوده آن در منطقه غدوه در شرق سبها تا الکفره و مرزهای سودان و شمال شرق نیجر و شمال چاد است، کشور التبو نام خواهد گرفت.

این منبع تاکید کرد که پایتخت کشور الطوارق، منطقه اوباری و پایتخت کشور التبو، مرزق خواهد بود و در این کشورها ملیت آفریقایی بر عربی ترجیح داده خواهد شد.

فعالان سیاسی عرب بر این باورند که کشور عربِ حاشیه خلیج فارس که در این خبر به آن اشاره شده و از آن نام برده نشده است، قطعا امارات است؛ زیرا این کشور به سبب پشتیبانی از نیروهای خلیفه حفتر و پیش از آن، همکاری با فرانسه در مالی، نقشی پر رنگ در وقایع لیبی داشته است.

26

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها