صدر: حاضرم پشت سر شیخ الازهر نماز بخوانم

صدر: حاضرم پشت سر شیخ الازهر نماز بخوانم
شنبه 24 مرداد 1394 - 12:00

رهبر جریان صدر عراق، از مواضع "احمد طیب" رییس دانشگاه الازهر مصر که تکفیر شیعیان را رد کرده بود، تجلیل کرد و گفت که حاضر است پشت سر شیخ الازهر نماز بخواند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز، مقتدا صدر با بیان این که رییس الازهر با این کار یکی از دروازه های "شیطان فرقه گرایی" را بسته است، اعلام کرد که حاضر است در نماز به وی اقتدا کند.

احمد طیب، رییس الازهر مصر گفته بود "تکفیر شیعیان مردود است و من پشت سر ائمه شیعه درنجف نماز می خوانم" صدر نیز در پاسخ به سؤالی در این باره گفت: "خدا را شکر می کنم که چنین علمای شجاعی را نصیب ما کرده است علمایی که از پیمودن راه حق و گفتن کلمه حق هیچ ترسی ندارند".
صدر افزود: "خدا او را خیر دهد که یکی از درهای شیطان فرقه گرایی و کابوس منفور آن را بست".

وی افزود: "همانطور که او پشت سر شیعه نماز می خواند ما هم پشت سر ایشان نماز می خوانیم".
صدر در ادامه تصریح کرد: عدالت این است که انسان در دین و عقیده اش منصف باشد نه این که دنباله روی امیال و سلایق فرقه ای باشد.
گفتنی است احمد طیب، رییس دانشگاه الازهر مصر، پیشتر نیز مخالفت خود را با فعالیت شبکه های ماهواره ای ضد شیعه اعلام و خاطرنشان کرده بود که این کار غیر قابل قبول است و هیچ توجیهی نه در قران و نه در سنت و اسلام ندارد.

وی خاطرنشان کرده بود: "ما در نمازمان به شیعیان اقتدا می کنیم و قرآن آنها همین قران ماست". طیب همچنین گفته بود اختلافات شیعه و سنی مورد بهره برداری سیاسی قرار گرفته، وگرنه این اختلافات در حدی نیستند که مستلزم خروج آنها از اسلام باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها