هواپیمای مسافری اندونزی با ۵۴ سرنشین ناپدیدشد

هواپیمای مسافری اندونزی با ۵۴ سرنشین ناپدیدشد
يکشنبه 25 مرداد 1394 - 17:15

العالم - یک هواپیمای مسافربری دیگر اندونزی که با 54 سرنشین در غرب این کشور در پرواز بود، روز یکشنبه ساعت شش به وقت گرینویچ ناپدید شد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از آژانس ملی جست‌وجو و نجات اندونزی، این هواپیما متعلق به خطوط هوایی تریگاناست و از جایاپورا، مرکز استان پاپوای اندونزی به مقصد فرودگاه اوکسیبیل در غرب این کشور در پرواز بود.

این هواپیما دو موتوره حامل 44 مسافر بزرگسال ، پنج کودک ، و پنج خدمه پرواز ، یکشنبه پنجم مرداد، در شرق اندونزی با هوای بد مواجه و از صفحه رادارها محو شد.

این هواپیما راهی «اوکسیبیل»، شهرکی کوهستانی در استان پاپوآی اندونزی، بود و قرار بود پرواز آن ۴۵ دقیقه به طول بینجامد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، این هواپیما ۱۰ دقیقه پیش از رسیدن به مقصد تماسی با برج مراقبت داشت اما از نیم ساعت پس از آن هنوز خبری از این هواپیما در دست نیست.

مقام‌های اندونزیایی خبر می‌دهند که هم‌اینک وضعیت آب‌وهوایی در منطقه «بسیار بد، و هوا، تاریک و ابری» است و این باعث دشوار شدن عملیات جستجو شده‌است.

از سرنوشت هواپیمای گم‌شده جزئیات بیشتری در دست نیست؛ رییس آژانس ملی امداد و نجات اندونزی اعلام کرده است که به هنگام نزدیک شدن این هواپیما به «اوکسیبیل» هوای این منطقه مه‌آلود و همراه با باد و باران شدید بوده‌است.

روز چهارشنبه یک هواپیمای سسنا شرکت «کومالا ایر» اندونزی نیز در پاپوآ دچار سانحه شد و بر اثر سقوط آن یک نفر کشته و پنج تن دیگر به شدت زخمی شدند.

در ماه‌های اخیر منطقه اندونزی و مالزی شاهد وقوع چندین سانحه هوایی و ناپدید شدن هواپیماها بوده که از آن‌جمله سانحه نهم تیرماه است که بر اثر سقوط یک فروند هواپیمای باری ارتش اندونزی در یک منطقه مسکونی در یکی از شهرهای بزرگ این کشور، دست‌کم ۱۱۶ تن کشته شدند.

پیش از آن یک هواپیمای ایرباس ۳۲۰ هواپیمایی ایر-آسیا، که از اندونزی راهی سنگاپور بود ناپدید شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها