امارات از خبر العالم برآشفت

امارات از خبر العالم برآشفت
سه شنبه 27 مرداد 1394 - 14:43

العالم - انتشار گزارش شبکه العالم در باره کشته شدن سربازان اماراتی و نابودی تجهیزات آن کشور در حمایت از تروریست های یمن ، موجب خشم مقام های اماراتی شده و آنان را به تلاش برای خنثی کردن تاثیر گزارش به تکاپو واداشته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ،"انور قرقاش " وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه درواکنشی انفعالی که برخی سایت های امارات از آن به عنوان پاسخ قرقاش به توهین شبکه العالم یاد کرده اند، ادعا کرد که این توهین مدالی بر سینه دولت امارات است زیرا از یک رسانه ای کینه توزعلیه کشوری عربی صادر شده است.

العالم در گزارش خود زیرعنوان " آتش یمن، سربازان و تانک های اماراتی را در خود می بلعد" آماری از نابودی تجهیزات و نیروهای نظامی امارات در درگیری های یمن ارائه کرده بود.

اما مشخص نیست گزارشی که درآن به اعداد و ارقام واقعی از درگیری های یمن و شکست نیروهای ائتلاف در حمایت ازتروریسم درآن کشور پرداخته چه ارتباطی با مسائل طائفه ای دارد که وزیر امورخارجه امارات گزارش را " دارای گرایشی طائفی دانست که با افزایش پیروزی های ائتلاف کشورهای عربی در یمن افزایش می یابد".

قرقاش در پستی در صفحه تویتر خود نوشت: شبکه العالم در توهینی که در تاریخ 17 آگوست به امارات کرد؛ صدایی مستقل نبود، بلکه رویکردِ رسمیِ کینه توزانه بود و هر قدر ضربۀ یمن دردناک ترمی شود، فریاد این شبکه بلندتر می شود.

وی افزود: توهین شبکه العالم به امارات ؛ مدالی بر سینه ماست ، زیرا منبع آن  رسانه ای کینه توز و مخالف با کشورهای عربی و دارای گرایش های طائفی است.

این وزیر اماراتی مدعی شد: اتهام های شبکه العالم غیرمنطقی بوده و آمیزه ای غیر منطقی از رویکردی فرقه ای است اما به نظرمی رسد فریادی برای اعتراض به اتحاد کشورهای عربی و  پیروزی آنها در یمن است.

نیروهای عربستانی و امارات که بخش عمده مسئولیت تجاوز به کشور یمن و حمایت از عبدربه منصور رئیس جمهوری فراری و نیروهای القاعده را برعهده دارند ، تاکنون خسارت های سنگینی متحمل شده اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها