جنایات آل سعود بالاخره صدای سازمان ملل را درآورد

جنایات آل سعود بالاخره صدای سازمان ملل را درآورد
پنج‌شنبه 29 مرداد 1394 - 11:33

سازمان ملل متحد که تا کنون هیچگاه عربستان سعودی را به دلیل ارتکاب جنایات در یمن محکوم نکرده بود، این بار ابعاد گسترده جنایت در بمباران بندر الحدیده یمن صدای این نهاد را درآورد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان ملل متحد حمله عربستان به بندر الحدیده را اقدامی غیرقابل قبول و ناقض آشکار قوانین جهانی بشری اعلام کرد.
استیون اوبراین، مسوول بخش امور انسانی سازمان ملل متحد،پس از حمله هوایی به بندر الحدیده به شدت از عربستان سعودی انتقاد کرد. این بندر از نظر انتقال مواد غذایی و دارویی و فرآورده های نفتی برای شهروندان یمن، بسیار حیاتی به شمار می رود.

شوکه شدن مسوول بخش امور انسانی سازمان ملل از جنایات عربستان
اوبراین در سخنرانی خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد به شدت از تلفات ناشی از این بمباران ابراز نگرانی و خاطرنشان کرد که این حمله تاثیر وحشتناکی بر سراسر یمن خواهد گذاشت.
وی که به تازگی از یمن بازگشته است، اظهار داشت که از آنچه دیده شوکه شده است.
سازمان ملل متحد در توجیه حملات عربستان سعودی به ملت بی دفاع یمن می گوید که این دولت یمن (عبدربه منصور هادی، رییس جمهور مستعفی و فراری یمن) است که از ریاض درخواست کمک کرده است.

درخواست 23سازمان مدافع حقوق بشر
به دنبال حملات عربستان سعودی به یمن، 23 سازمان مدافع حقوق بشر از جمله دیده بان حقوق بشر و سازمان عفو بین الملل از سازمان ملل متحد خواستند تا در خصوص جنایات صورت گرفته در یمن کمیته حقیقت یاب تشکیل دهد.
سازمانهای مدافع حقوق بشر تاکید کردند، تا کنون تقریبا 2 هزار شهروند در یمن کشته شده اند که بر اساس آمار کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد بخش عمده آنها بر اثر حملات هوایی جان خود را از دست دادند.  

حمله عربستان به یمن؛ روزانه 8کودک کشته یا معلول
سازمان رسیدگی به امور کودکان سازمان ملل متحد "یونیسف" نیز چندی پیش اعلام کرد که بر اثر حمله عربستان سعودی به یمن روزانه 8 کودک کشته و یا معلول می شوند.
برنامه جهانی تعذیه نیز تاکید کرد که گرسنگی واقعی یمن را تهدید می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها