روسیه برای برگزاری نشست ژنو 3 آماده می شود

روسیه برای برگزاری نشست ژنو 3 آماده می شود
پنج‌شنبه 29 مرداد 1394 - 14:42

فرستاده وِیژه رییس جمهور روسیه به خاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد مسکو برای برگزاری نشست ژنو 3 آماده می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "میخائیل بوگدانف" گفت: مسکو گامهای عملی برای تشکیل این کنفرانس به منظور حل و فصل بحران سوریه را برداشته است.
بوگدانف روز پنجشنبه در گفتگو با خبرگزاری نووستی ضمن اعلام این مطلب افزود: ما همگی باید بدانیم که ژنو 3 یک نشست جداگانه نیست بلکه بخشی از فرآیند مذاکرات است که نیازمند اراده سیاسی و صبر و گذشت زمان است.
وی ادامه داد: ما معتقدیم برگزاری چنین کنفرانسی نیازمند حمایت ما است .
بوگدانف خاطرنشان کرد: نتایج نشست های مخالفان سوریه در مسکو و قاهره می بایست پایه مشترکی برای انجام مذاکرات با دولت سوریه در چارچوب فرآیند ژنو 3 تشکیل دهد.
وی افزود : مشورتهایی در مسکو و همچنین در میان نمایندگان جریانهای مخالف در قاهره، بروکسل و آستانه شکل گرفته است و به دنبال آن ایده یکپارچه سازی فرآینده همه این گفتگوها هم اکنون شکل گرفته است و می بایست زمان و مکان آن مشخص شود تا شرکت کنندگان در نشست های گذشته در آن گردهم جمع شده وبا تکیه بر دستاوردهای نشست های مسکو و قاهره با یکدیگر به بحث و گفت وگو بپردازند.
بوگدانف خاطرنشان کرد: گروه بین المللی تماس در مورد سوریه کار خود را در ماه اکتبر آینده آغاز خواهد کرد . این گروه در بردارنده بازیگران بین المللی است که می توانند در ایجاد ثبات گفت وگوها میان خود سوری ها نقش ایفا کنند.
وی یادآور شد: روسیه هم اکنون در حال گفت وگو با اعضای احتمای این نشست می باشد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها