رسوایی تازه تبلیغات سعودی در جنگ یمن

شنبه 7 شهريور 1394 - 10:17

العالم - درپي نمايش قدرت ارتش و نيروهاي كميته هاي مردمي يمن در چند روز اخير، رسانه هاي سعودي در اقدامي ناشيانه تصاوير بازيهاي جنگي رايانه اي را به جاي تصاوير جنگي خود در يمن منتشر كردند كه رسوايي بزرگي را براي آنها به بار آورد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، سايت خبري العهد در گزارشي آورده است: آنچه در زير مي آيد يك طنز نيست بلكه ساخته و پرداخته كشوري است كه همه اميد خود را براي كسب حداقل يك دستاورد نظامي از دست داده است و به سخيف ترين ترفندها و ساده ترين آنها روي آورده است تا ذره اي روحيه كسب كند.

به نوشته العهد داستان از اينجا آغاز شد كه به دنبال انتشار فیلم وعکس هایی از انهدام گسترده خودروهای نظامی سعودي در منطقه مرزي جيزان و سرنگون كردن بالگردهاي ارتش سعودي توسط جنبش انصار الله يمن، عربستانی ها از حول حلیم به دیگ افتاده و از آنجا که مستند و تصاویری از حمله به حوثی ها دراختیار نداشتند بخش هایی از یک بازی رایانه ای را به عنوان حملات گسترده بالگردهای آپاچی عربستان به حوثی ها در سطح گسترده ای منتشر کردند.

رسانه هاي كشورهاي عرب خليج فارس که دنباله رو دولت سعودي هستند ، این ويدئورا با عنوان گزارش ستاد ائتلاف نیروهای عربی در سطح وسیعی منتشر كردند. این ویدئو يك بالگرد آپاچي را در حال گلوله باران مواضع غيرنظامي و به قتل رساندن نظاميان در مناطق صخره اي و ناهمواره به تصوير مي كشد. آنها اسم اين ويدئو را اينگونه گذاشتند كه "آپاچي عربستان حوثي ها را در كوهستان صعده با دقت بالا شكار مي كند".

مشكل واقعي اينجا بود كه اين رسانه ها به خود زحمت ندادند تا درباره منبع اين ويدئو جستجو كنند و ببنيد كه آيا واقعا اين ويدئو مربوط به يمن است. حتي يك رسانه گفت كه اين ويدئو را "ائتلاف عربي" به رهبری عربستان عليه يمن منتشر كرده است!

پربیننده ترین خبرها