گنبد طلای مرقد امامین عسکریین(ع) تکمیل شد +تصاویر

گنبد طلای مرقد امامین عسکریین(ع) تکمیل شد +تصاویر
شنبه 7 شهريور 1394 - 18:20

العالم - رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: عملیات نصب کتیبه گنبد مطلای حرم امامین عسگریین علیهم السلام همزمان با میلاد مسعود امام رضا(ع) به اتمام رسید و پس از شستشوی گنبد، داربست‌های نصب‌شده بر روی گنبد نیز باز شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "حسن پلارک" تصریح کرد: این گنبد زیبا با مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع، بزرگترین گنبد دراعتاب مقدسه محسوب می‌شود که در آن ۲۵ هزار خشت طلا بکار رفته است.

وی افزود: عملیات بازسازی این حرم مطهر شامل چندین فاز از جمله ساخت گنبد و طلاکاری آن، ساخت و نصب گریو گنبد، کاشی‌کاری، آیینه‌کاری، معرق کاری و سنگ‌کاری داخل حرم، کف و دیوارهاست که همگی به پایان رسیده است.

پلارک همچنین با بیان اینکه عملیات ساخت ضریح مطهر امامین عسگریین علیهم السلام در قم به پایان رسیده است اظهار داشت: صندوقچه‌های قبور مطهر امام علی النقی(ع)، امام حسن عسگری(ع) و نرجس خاتون، مادر امام زمان (عج) و حکیمه خاتون، دختر امام جواد(ع) نیز طی دو سال کار در شیراز ساخته شده است. همچنین ساخت شش درب‌ طلا شامل چهار درب ورودی اصلی و دو درب ورودی داخل رواق‌ها نیز به اتمام رسیده است.

پلارک خاطرنشان کرد که ضریح، صندوق‌ها و درب‌ها در یک کارگاه در قم تجمیع شده که پس از تعیین زمان از سوی تولیت حرم مطهر و مقامات عراقی به سامرا منتقل و نصب خواهد شد.

در سوم اسفند ‌۱۳۸۴ تروريست‌های تکفیری در حرم امام هادي (ع) و امام حسن عسگري (ع) در شهر سامرا بمب‌گذاري كرده و گنبد و بخش زيادي از اين حرم مقدس را ويران كردند. نزديك به ‌۱۶ ماه پس از آن فاجعه، تروريست‌ها و افراطيون بار ديگر اوضاع نابسامان امنيتي عراق اشغال شده از سوي آمريكا را مناسب ديده و دو مناره طلايي اين بارگاه مقدس شيعيان را نیز ويران كردند.

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها