در دیدار وائل الحلقی و امیرعبداللهیان چه گذشت

در دیدار وائل الحلقی و امیرعبداللهیان چه گذشت
پنج‌شنبه 12 شهريور 1394 - 09:14

نخست وزير سوريه و معاون عربی و آفريقايی وزير امور خارجه کشورمان راههای تقويت همكاری دو كشور برای حمايت از پايداری ملت سوريه را بررسی كردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "وائل الحلقی" در دیدار "حسین امیر عبداللهیان"، حمایت مسؤولان و ملت ایران از سوریه و اقدام ایران در کاستن از آثار جنگ و مشکلات ناشی از محاصره اقتصادی ظالمانه علیه سوری ها را ستود.
وی افزود: روابط تاریخی و راهبردی رو به رشد بین ایران و سوریه بازتاب خود را در همه زمینه های اقتصادی و تجاری و توسعه ای نشان داده است، و این امر تاثیر مثبتی در تقویت پایداری ملت مقاوم سوریه داشته است.
الحلقی در این دیدار گزارشی از اوضاع اقتصادی و خدماتی سوریه درسایه مقابله شجاعانه ملت سوریه در برابر جنگ تحمیلی علیه آنها ارایه داد و بر اهمیت همکاری سوریه و ایران در تامین نیازهای غذایی، مصرفی، پزشکی و فرآورده های نفتی سوریه فعال سازی نقش شرکت های ایران در راه اندازی دوباره برخی کارخانه ها و پست های انتقال برق و .. تاکید کرد.
امیر عبداللهیان نیز در این دیدار با تمجید از پایداری ملت سوریه در برابر جنگ تروریستی و محاصره اقتصادی ظالمانه، بر ایستادگی و حمایت مسؤولان و ملت ایران از ملت و دولت سوریه تاکید نمود.
وی ابراز اطمینان کرد که پیروزی از آن ملت سوریه خواهد بود. معاون
وزیر امور خارجه همچنین به تمایل ایران برای تقویت و توسعه افق های همکاری دوجانبه در همه زمینه ها اشاره کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها