5 هزار شهید؛ حاصل 5 ماه حمله سعودیها به یمن

5 هزار شهید؛ حاصل 5 ماه حمله سعودیها به یمن
جمعه 13 شهريور 1394 - 13:08

العالم - گروه "ائتلاف مدنی رصد جنایت های متجاوزان به یمن"، شمار قربانیان حملات همه جانبه ارتش سعودی و همدستانش به یمن را طی پنج ماه گذشته، بیش از 5 هزار شهید اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این گروه در تازه ترین گزارش خود افزود: در طول این پنج ماه 12 هزار یمنی نیز در حملات متجاوزان به یمن زخمی شدند.

این درحالی است که حملات متجاوزان عربستانی و همدستان آنها به یمن همچنان ادامه دارد؛ به گونه ای که منابع پزشکی در یمن امروز جمعه اعلام کردند: درپی چهار بار حمله جنگنده های سعودی به بیمارستان دولتی شهر رازح در استان صعده، شماری از شهروندان یمنی شهید یا زخمی شدند.

منابع محلی نیز گفتند: متجاوزان سعودی مناطق الصویح در حومه شهر ساقین و آل قرادر از توابع باقم و برخی مناطق در شهر رازح را بمباران کردند.

جنگنده های عربستان یک انبار تجاری در نزدیکی منطقه جوله عمران در شهر صنعا پایتخت یمن را نیز هدف قرار دادند.

منطقه الخضراء در حومه میدی در استان حجه نیز از آماج حملات متجاوزان سعودی در امان نماند.

درهمین حال، جنگنده های سعودی طی 20 حمله به پایگاه اللواء واقع در 55 کیلومتری شهر یریم در استان إب، خسارت های سنگینی به ساختمان های آن وارد کردند. این حمله خشونت بارترین حمله از آغاز تجاوز عربستان به یمن به شمار می آید.

از سوی دیگر، در حملات و عملیات موشکی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به چندین پایگاه نظامی ارتش سعودی در منطقه جیزان در جنوب عربستان، یک نظامی سعودی کشته و شمار زیادی دیگر زخمی شدند.

ارتش یمن و نیروهای کمیته های مردمی همچنین با حمله به تجمع نظامیان و افسران سعودی در روستای غاویه در منطقه جیزان، خسارت های سنگینی به آنها وارد کردند.

در پی حملات خمپاره ای نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به استحکامات، تاسیسات و ادوات زرهی متجاوزان سعودی مستقر در پایگاه النصر در منطقه جیزان، چندین دستگاه تانک، بولدوزر و خودروی نظامی منهدم شد. یک دستگاه تانک نیز در پایگاه کعب الانصاری ارتش سعودی با یک فروند موشک ضد زره منهدم شد.

پایگاه خباش و مقر ادوات زرهی نظامیان سعودی در پایگاه صله در نجران نیز با موشک های کاتیوشا هدف قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها