شمار واقعی قربانیان یمن تا امروز

شمار واقعی قربانیان یمن تا امروز
جمعه 13 شهريور 1394 - 17:05

صنعا(العالم) – ائتلاف غیرنظامی دیدبان جنایات تجاوز سعودی گزارش داد، قربانیان حملات هوایی سعودی به یمن در مدت 5 ماه به حدود 5 هزار شهید و 12 هزار مجروح عمدتا زنان و کودکان رسیده است.

خبرنگار شبکه "العالم" گزارش داد، حملات هوایی هواپیماهای جنگی عربستان به صنعا، مارب، صعده، حجه و تعز به کشته و زخمی شدن دهها غیرنظامی انجامید.
همچنین حملاتی به تاسیسات دانشکده جنگ و پایگاه هوایی "الدیلمی" انجام شد که دهها قربانی داشت و تاسیسات و ساختمان های مسکونی ویران شد.
گزارشها حاکی است دو هفته اخیر شاهد افزایش تعداد قربانیان حملات سعودی بوده است.
"علی العاصی" فعال سیاسی یمنی به العالم گفت، علت این افزایش، جنون سعودی به خاطر شکستهایش در صحنه های نبرد به ویژه در "نجران" و "عسیر" در برابر ارتش و کمیته های مردمی و تلفات و خساراتی است که متحمل شده لذا از غیرنظامیان بی دفاع به ویژه زنان و کودکان انتقام می گیرد.
"عبدالله علاو" رییس اتاق دیدبان ائتلاف مدنی جنایات تجاوز گفت، انفجارهای تروریستی، یکی از ابزارهای حمله عربستان است، همچنین هواپیماها اقدام به بمباران هوایی مناطق مسکونی نموده و گروه های تروریستی مانند "القاعده" و "داعش" با انفجار مساجد و شهرها مردم را می کشند.
وی ادامه داد، گروه های تروریستی در داخل، سلاح و کمک مالی از عربستان و همپیمانانش دریافت می کنند.   
این ائتلاف با قدردانی از دعوت دبیرکل سازمان ملل متحد برای گشودن تحقیق درباره جنایات عربستان از استمرار سکوت و عدم تحرک جدی در زمینه اعزام گروه بررسی این جنایات ابراز شگفتی نمود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها