شمارکشته های ائتلاف سعودی دریمن به 55 نفررسید

شمارکشته های ائتلاف سعودی دریمن به 55 نفررسید
يکشنبه 15 شهريور 1394 - 10:12

العالم - سخنگوی نیروهای ائتلاف علیه یمن اعلام کرد که 10 نظامی سعودی در انفجار روز جمعه یک انبار سلاح در یمن کشته شدند و با احتساب آنها، شمار تلفات این ائتلاف به دستکم 55 نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، احمد عسیری سخنگوی نیروهای ائتلاف سعودی علیه یمن افزود: شمار دیگری از نظامیان عربستانی زخمی شده و در حال درمان در بیمارستان هستند.

دولت امارات نیز اعلام کرد که در انفجار انبار سلاح یاد شده در استان مارب در یمن 45 نفر از نیروهایش کشته شدند.

این در حالی است که سخنگوی ارتش یمن شمار تلفات امارات را بیش از 75 نفر اعلام کرد و گفت: امارات تنها به کشته شدن 45 نظامی خود اذعان کرده است.

در پی این تلفات سنگین، دولت امارات روز شنبه اعلام کرد: مواضع جنبش انصار الله را در پنج منطقه یمن از جمله استان صعده بمباران کرده است.

دولت امارات افزود: یک انبار سلاح در منطقه مکراس و تجمع های نیروهای جنبش انصار الله و خودروهای نظامی را در مارب هدف قرار داده است.

در همین حال، صفحه نیروهای گارد ریاست جمهوری یمن مسئولیت حمله موشکی به انبار سلاح یاد شده در استان مارب را که به کشته شدن نیروهای نظامی اماراتی و سعودی منجر شد، برعهده گرفتند.

نیروهای گارد ریاست جمهوری یمن اعلام کرد: این عملیات ویژه که یگان های پشتیبانی موشکی نیروهای گارد ریاست جمهوری انجام دادند، فقط یک پیام کوچک درخصوص توانایی های آنها است.

این نیروها به نظامیان ائتلاف سعودی 24 ساعت برای خروج از یمن مهلت داده و هشدار دادند که اگر اینکار را نکنند، به سرنوشت پیشینیان خود دچار شده و در یمن کشته خواهند شد.

یک منبع نظامی وزارت دفاع یمن اعلام کرد که موشک شلیک شده به انبار سلاح در منطقه صافر از نوع توشکار بوده است و در این حمله دهها نفر از نظامیان متجاوز کشته یا زخمی شده و چند بالگرد آپاچی منهدم شد.

خبرگزاری دولتی یمن نیز اعلام کرد که پنج نظامی بحرینی در همان روز جمعه در جریان گشت زنی در مرز جنوبی عربستان کشته شدند.

پربیننده ترین خبرها