عاملان جنایت سویدا به دام افتادند+ویدیو

دوشنبه 16 شهريور 1394 - 20:08

سويدا، العالم - نیروهای امنیتی سوریه مجموعه‌ای از عناصر گروهک تروریستی النصره را که عامل انفجارهای سویدا بودند، بازداشت کردند.

خبرنگار العالم در سوریه گزارش داد که با گذشت فقط سه روز از دو انفجار خونین سویداء در جنوب سوریه، نیروهای امنیتی این کشور با کمک اهالی "وافد ابوترابه" را در روس المزرعه تایدر غرب سویداء بازداشت کردند که به ارتکاب این دو انفجار تروریستی اعتراف کرد.

روز جمعه در اثر دو انفجار در سویدا "وحید البلعوس" از اعضای ارشد دروزی های سوریه به همراه دهها نفر دیگر کشته و تعداد زیادی هم مجروح شدند؛ در اعتراض به این حملات برخی از اهالی سویدا به مراکز پلیس تعرض کردند و عده ای خرابکار علاوه بر تخریب اموال عمومی و رفتارهای تحریک آمیز تلاش کردند به ساختمان استانداری سویدا حمله کنند.

سرلشکر "محمد سمره" رئیس پلیس سویدا در گفت وگو با خبرنگار العالم گفت: مواضع ملی اهالی سویداء آشکار است و ضمن حمایت از ارتش سوریه با هر رفتار و حرکت خلاف مواضع ملی برخورد می کنند.
"بشار نصار" عضو دفتر اجرایی استان سویدا نیز گفت: مردم سویدا علی رغم مصیبت های فراوان به خوبی می دانند که عاملان این فتنه و کسانی مانند بوترابی که پنهانی وارد سویدا شده اند قصد دارند با حمله به مردان دین و تاسیسات دولتی تفرقه های مذهبی ایجاد کنند.

سویدا که روز سختی را گذرانده بود توانست زخم خود را التیام دهد و با همکاری با دولت در برابر فتنه ای که اتاق عملیات اردن قصد دامن زدن به آن داشت، بایستد؛ به این ترتیب شهر به آرامش سابق بازگشته و بازارها مملو از جمعیت هستند.

تعدادی از شهروندان به خبرنگار العالم گفتند که این اقدامات قابل توجیه نیست و عاملان آن نه مسلمان هستند و نه انسان.

شهر سویدا علی رغم پشت سر گذاشتن چند حادثه مهم هنوز پابرجاست و اهالی آن انسجام خود را حفظ کرده اند... یکی از نشانه های مهم این امر، همکاری مردم با ارتش در برابر حمله تروریست ها به فرودگاه نظامی الثعله بود.

اهالی سویدا تاکید می کنند که برای مقابله با هر فتنه ای از سوی تروریست ها که با هدف شکستن مقاومت مردم در برابر تهدیدات صورت می گیرد، مصمم هستند.

شیخ "حکمت الهجری" رهبر معنوی دروزی های سوریه که مسلمان و یکتاپرست هستند نیز مسوولیت انفجارهای سویدا را به عهده برخی کشورهای منطقه ای دانست و در تماس تلفنی با شبکه العالم تاکید کرد که اعترافات عامل انفجار نشان می دهد که گروههای تروریستی، مزدوران موساد هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها