استقبال حزب الله از گفتگو برای حل بحران لبنان

استقبال حزب الله از گفتگو برای حل بحران لبنان
سه شنبه 17 شهريور 1394 - 22:28

العالم - معاون دبیرکل حزب الله گفت و گو و توافق را بهترین راه برای حل بحران و مشکلات لبنان دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " شیخ نعیم قاسم" روز سه شنبه درجلسه توجیهی با استادان مدارس المصطفی از طرح " نبیه بری " رئیس مجلس نمایندگان لبنان برای دعوت به گفتگو میان لبنانی ها با هدف حل مشکلات کشوراستقبال کرد و گفت این طرح، مثبت است که می تواند درحل مشکلات لبنان مثمرثمر واقع شود.

قاسم افزود که حزب الله از طرح نبیه بری برای دعوت به گفتگو استقبال می کند و آنرا نقطه روشنی در تاریکی موجود در لبنان و منطقه می داند.

شیخ قاسم بابیان اینکه " لبنان در وضعیت فوق العاده قرار دارد، یادآور شد: البته یک عامل مثبت هست و آن اینکه، ابرقدرت ها و کشورهای منطقه فعلاً این کشوررا از کانون توجه خود کنار گذاشته اند و به این باور رسیده اند که ثبات درلبنان منفعت است و از این رو، درصورتیکه در ثبات نقش داشته باشیم و مشکل افکنی و فتنه انگیزی نباشد، لبنان با وجود همه تنشهای موجود، از لحاظ سیاسی و امنیتی باثبات باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه امروزه همه نهادها و موسسات در لبنان تقریباً تعطیل هستند، افزود که این وضعیت، مشکلاتی را به دنبال دارد و به ضرر همگان است و منافع آنان را به خطر می اندازد.

شیخ نعیم قاسم یادآور شد: " ما معتقدیم که وجود اراده جدی نزد طرف های گفتگو می تواند موفقیت هایی را به دنبال داشته باشد و درصورتیکه  گفتگوها صوری و تشریفاتی نباشد و باور داشته باشیم که می توان درخصوص برخی از مسائل به توافق رسید، از جمله اینکه می توانیم از ارتش و نیروهای امنیتی حمایت کنیم، قادرخواهیم بود عملکرد مجلس نمایندگان را احیا کرده و موانعی گذشته در مسیر فعالیت دولت را از میان برداریم.

وی با تاکید براینکه، این توان وجود دارد که در موضوع ریاست جمهوری، اختلافات را کم کنیم و در سایه افق های بسته در منطقه به راه کارهایی برای حل این بحران دست یابیم ، خاطرنشان کرد: می توانیم با تعامل مثبت و گفتگو، به این باور برسیم که به طورکلی دستیابی به موفقیت امکان پذیراست".

معاون دبیرکل حزب الله لبنان درباره موضوع سوریه گفت که درزمان حاضر، دو طرح ضد و نقیض در سوریه وجود دارد، یکی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را پشتوانه هر نوع راه حل در آینده آن کشور و مقابله با تروریسم می داند و طرح دیگر با حضور اسد به عنوان بخشی از راه حل بحران سوریه مخالف است.

وی افزود این بدان معناست که اختلاف نظر بسیار جدی و اساسی است و با وجود چنین اختلاف نظری، امکان راه حل سیاسی در مدت زمان مورد نظر ممکن نیست، مگر اینکه دو طرف توافق کنند که اختلافات خود را کم کنند و به نظر من، راه حل واقعی برای بحران سوریه ، دراین است که بشار اسد بخشی از راه حل برای بحران سوریه باشد و نیز طرحی حساب شده برای مقابله با تروریسم با مشارکت ارتش سوریه وجود داشته باشد.

پربیننده ترین خبرها