درگیری ارتش سوریه با داعش در فرودگاه دیرالزور + فیلم

جمعه 20 شهريور 1394 - 21:08

ده ها عضو داعش در حمله به فرودگاه نظامی دیرالزور در شرق سوریه کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، داعش با حمله به فرودگاه نظامی دیرالزور حداقل 36 عضو خود را از دست داد و علاوه بر این تلفات ، خساراتی را نیز متحمل شد .
ارتش سوریه علاوه بر دفع حمله داعش به فرودگاه نظامی دیر الزور 5 خودروی بمب گذاری شده را نیز منفجر کرد و چند تروریست انتحاری را نیز به قتل رساند.
درگیری ها در اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور از چند روز پیش تاکنون همچنان به شدت و حدت خود باقیست و داعش تلاش می کند که با حملات انتحاری از سمت جنوب شرقی به این فرودگاه نفوذ کند و نیروها و سلاح های بیشتری را برای تصرف فرودگاه به دست آورده است ولی نتوانسته کاری از پیش ببرد و جنگنده های ارتش سوریه در چند ماه گذشته تلفات و خساراتی سنگینی را به این گروه تروریستی وارد کرده اند .
ارتش سوریه درپی حمله داعش به فرودگاه دیرالزور مواضع این گروه تروریستی را با موشک زیر آتش گرفت و جنگنده ها نیز در چند حمله ده ها تروریست را در مناطق حویجه صقر و الجفره به قتل رساندند و زخمی کردند مناطقی که محل توطئه چینی تروریست ها برای حمله به فرودگاه است .
سایت های خبری وابسته به داعش ادعا می کنند که این گروه تروریستی بخش وسیعی از فرودگاه دیرالزور را به کنترل خود درآورده است ولی منابع نظامی سوریه با رد این ادعا اعلام می کنند که ارتش مواضع خود را در اطراف فرودگاه حفظ کرده است و حملات مدوام داعش را دفع می کند و ساختمان هایی که گفته می شود داعش تصرف کرده است ، در واقع چند ماه پیش تخلیه شده است.
ارتش سوریه به تاکتیک های داعش در حمله به فرودگاه نظامی دیر الزور آگاه است و اطراف این فرودگاه را مین گذاری کرده و مواضع این گروه ترویستی را در مناطق مجاوری همچون الجبیله ، الحویقه و الجور زیر آتش گرفته است.
فرودگاه نظامی دیرالزور خط قرمز ارتش سوریه است زیرا سدی محکم در برابر داعش برای انتقال اسلحه و مهمات به مناطق استقرار نیروهای خود در حومه شهر حلب محسوب می شود .

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها