کردها 9 روستای شمال عراق را از داعش پس گرفتند

کردها 9 روستای شمال عراق را از داعش پس گرفتند
شنبه 21 شهريور 1394 - 09:33

نیروهای پیشمرگه کردستان عراق با حمایت هوایی ائتلاف بین المللی تروریست های داعش را از 9 روستای شمال این کشور بیرون کردند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، اداره امنیت کردستان عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: حمله به گروه تروریستی داعش سحرگاه در استان "کرکوک" آغاز شد و بعد از ظهر نیروهای پیشمرگ بر منطقه ای به مساحت 150 کیلومتر مربع سیطره یافتند. 
"ریبوار حسن" از فرماندهان نیروهای کرد گفت: نیروهای پیشمرگه از سه محور شهر "داقوق" و روستاهای تابع آن را مورد حمله قرار داده و با قدرتی که برای داعش غیر منتظره بود خطوط مقدم آن را در هم شکستند.
وی افزود: این حمله با هماهنگی با نیروی هوایی ائتلاف انجام شد که گرای مستقیم را از نیروهای پیشمرگه برای انجام حملاتش دریافت نمود.
از سوی دیگر آمار متفاوتی درباره نتیجه این عملیات منتشر شده است، به صورتیکه اداره امنیت منطقه کردستان عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که حداقل 40 ترویست در این حمله در منطقه داقوق واقع در 175 کیلومتری شمال بغداد کشته شدند، اما کردهای شرکت کننده در نبرد گفتند از 1500 تروریست، 8 نفر را کشتند.   
پایگاه اینترنتی "سومریه نیوز" به نقل از یک منبع امنیتی در استان کرکوک گزارش داد که در این حمله 76 تروریست داعش کشته و یا زخمی شدند؛ سه نیروی پیشمرگه نیز در این عملیات کشته و 20 نفر از جمله دبیر حزب کمونیست کردستان زخمی شدند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها