پیام نوادگان آل سعود برای عزل پادشاه و ولیعهد

پیام نوادگان آل سعود برای عزل پادشاه و ولیعهد
شنبه 21 شهريور 1394 - 14:43

فرزندان و نوادگان عبدالعزیز آل سعود بنیانگذار نظام حاکم عربستان با انتشار نامه ای در شبکه های اجتماعی به سران این خاندان سلطنتی هشدار دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این نامه هشدار آمیز آمده است، "13 فرزند ملک عبدالعزیز آل سعود باید با رهبری بزرگترین، شایسته ترین و قدرتمندترین عضو این خاندان دست به دست هم بدهند و همانگونه که ملک فیصل و برادرانش ملک سعود را عزل کردند، ملک سلمان بن عبدالعزیز ناتوان و محمد بن نایف مغرور و محمد بن سلمان دزد و فاسد را عزل کنند."
سلمان بن عبدالعزیز هم اکنون پادشاه عربستان ، محمد بن نایف ولیعهد و محمد بن سلمان جانشین ولیعهد است .
" مجتهد " فاش کننده اسرار آل سعود به علت کثرت بازدیدکنندگان از پیام هشدار آمیز به آل سعود ، در صفحه شخصی خود در تویتر چند لینک برای این نامه گذاشته است .
مجتهد اعلام کرد : تعداد بازدیدها از این نامه هشدار آمیز به 3 میلیون نفر رسیده است .

در بخشهایی از نامه "نوادگان عبدالعزیز بن عبدالرحمن الفیصل آل سعود پادشاه مؤسس" آمده است:
چگونه رضایت دادیم که فرزندان عبدالعزیز از حکومت و یا مشارکت در تصمیم گیریها به حاشیه رانده شوند؟ چگونه راضی شدیم که موضعی منفی اتخاذ کنیم و در خصوص اوضاع عقلی پادشاه دخالت نکنیم، درحالیکه او با توجه وضعیت عقلی شایسته حکومت نیست؟ چگونه راضی شدیم که شخصی نزدیک به پادشاه، کنترل امور سیاسی و اقتصادی را به دست بگیرد، و او را به حال خود رها کردیم که هرکاری می خواهد انجام دهد؟
چگونه راضی شدیم که وارد اقدامات نظامی خطرناک و حساب نشده، مانند (تشکیل) ائتلاف نظامی برای ضربه زدن به عراق، سوریه و یمن شویم؟
در سایه بدترشدن اوضاع سیاسی و اقتصادی و کاهش شدید بهای نفت و افزایش شدید بدهی ها، از همه فرزندان عبدالعزیز از بزرگترین آنان یعنی شاهزاده بندر تا کوچکترین آنان یعنی شاهزاده مقرن می خواهیم نشستی فوق العاده با حضور اعضای بزرگ خاندان برای بررسی اوضاع برگزار کنند و اقدامات لازم را برای نجات کشور اتخاذ کنند.
این نامه با استقبال برخی از شاهزادگان همراه شد.
"سعود بن سیف النصر بن سعود بن عبدالعزیز" با انتشار این نامه در تویتر، نوشت: اکثر مطالب این نامه با سخنان سابق من در تویتر همخوانی دارد.. هر گونه مشورت عاقلانه در خاندان موجب اجماع درباره پدر ما شاهزاده احمد بن عبدالعزیز خواهد شد و تعجیل در این زمینه راهی برای جلوگیری از سقوط است.
جدال بین نسلهای اول و دوم خاندان حاکم در عربستان، طی ماه های اخیر کاملا علنی شده است.

پربیننده ترین خبرها