افشای پیشنهاد انگلیس به رئیس جمهور سوریه

افشای پیشنهاد انگلیس به رئیس جمهور سوریه
يکشنبه 22 شهريور 1394 - 14:29

دولت سوریه با طرح انگلیس برای سپردن ریاست دولت موقت سوریه به بشار اسد به مدت شش ماه و سپس کناره گیری او از قدرت مخالفت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه گاردین انگلیس نوشت: انگلیس برای حل سیاسی بحران سوریه و متوقف کردن موج آوارگان به سوی اروپا؛ به سوریه پیشنهاد کرده است که بشار اسد رئیس جمهور سوریه ریاست دولت انتقالی را به مدت شش ماه برعهده گیرد.
این روزنامه به نقل از «عمران الزعبی» وزیر اطلاع‌رسانی سوریه افزود: چه کسی به وزیر امورخارجه انگلیس اجازه داده است که به‌جای سوری‌ها مدت باقی‌ماندن رئیس‌جمهوری این کشور را در قدرت تعیین کند؟
الزعبی به این روزنامه گفته است انگلیس با حمله به تنها کشور درگیر با گروه داعش و فشار به «بشار اسد» برای برکناری از قدرت ، سیاستی غیر عقلانی وغیر منطقی را دنبال کرده است و ما اجازه نخواهیم داد سوریه به یک امارت تندرو تبدیل شود.
وی افزود: قطر و دیگر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و نیز ترکیه از داعش حمایت می کنند و آیا عاقلانه است که یکی از کشورهای عضو ناتو به بخشی از تروریسم در منطقه تبدیل شود؟ پیام من به انگلیس این است که افعال آنها مطابق شعارشان باشد. اگر آنها واقعا علیه تروریسم هستند، باید بر این اساس عمل کنند و صادقانه با داعش مقابله کنند و راه تحقق این امر نیز این است که نباید کسانی را که با داعش در حال جنگ هستند نادیده بگیرند.
الزعبی خاطرنشان کرد: من نمی توانم آنچه را کامرون می گوید درک کنم. رفتار دولت انگلیس نشان دهنده رویکرد و ذهنیت آن است که مربوط به دوره استعمار است. آنها باید به محاصره و تحریم سوریه پایان دهند، تحریمی که برای سوری ها گران تمام می شود و داعش و تحریم ها دو روی تروریسم است.
وی اظهار داشت: گروه اخوان المسلمین در مصر و حزب عدالت و توسعه در ترکیه آبشخور گروه القاعده و جبهه النصره، شاخه آن در سوریه و نیز داعش و تندروهایی مانند احرار الشام به شمار می آیند که با ارتش سوریه در حال جنگ هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها