اکونومیست:

ماشین جنگی عربستان در یمن ناکام ماند

ماشین جنگی عربستان در یمن ناکام ماند
يکشنبه 22 شهريور 1394 - 15:32

روزنامه اکونومیست با اشاره به شکست ماشین جنگی عربستان در یمن نوشت روند جنگ در این کشور در حال بدترشدن است و به نظر می رسد که جنگ علیه یمن به صورت جنون آمیزی در حال خارج شدن از کنترل است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اکونومیست تأکید کرد، شمار شهروندان کشته شده در این جنگ سبب شده است که ائتلاف عربستان سعودی نتواند حمایت قبایل و برخی از اعضای ارتش یمن را جلب کند.
در این گزارش آمده است که تلاش ها برای رسیدن به حل و فصل سیاسی در عمان با شکست مواجه شد، و مشکل در این باره این است که فشارهای بین المللی در این خصوص وجود ندارد.
در این بین آمریکا از شیوه عربستان و متحدانش در این جنگ بسیار ناخرسند است.
به نوشته این روزنامه، شمار زیادی از نیروهای کشورهای متحد عربستان وارد یمن شده اند. عربستان سعودی نیروهای ویژه فرستاده تا به سه هزار نیروی ائتلاف آن ملحق شوند.
قطر که تا پیش از این فقط در حملات هوایی شرکت کرده بود هزار نیرو اعزام کرد و مصر نیز به علت تجربه تلخی که از قرن گذشته دارد فقط 800 نیرو به یمن فرستاد.
نظامیان سودانی نیز منتظر انتقال به یمن هستند.
پادشاه بحرین نیز مدعی شد که دو پسرش آماده مشارکت در جنگ هستند.
به نوشته این نشریه، ائتلاف عربستان حملات بی سابقه ای را به صعده در شمال یمن  و صنعا پایتخت آن انجام دادند . ساکنان یمن اعلام می کنند که در این حملات مناطق غیر نظامی و شهروندان عادی هدف حمله قرار می گیرند.
این روزنامه به نقل از حسن بوسنینه رئیس دفتر پزشکان بدون مرز در یمن حملات ائتلاف را جنون آمیز توصیف کرد.
بر اساس این گزارش، نابود کردن انصارالله تقریبا محال است و ائتلاف برای تصرف صنعا و بازگرداندن عبد ربه منصرو هادی به آنجا تلاش می کند، این درحالی است که یمن همیشه سرزمینی سخت و دشوار برای متجاوزان به خاک این کشور بوده است.

پربیننده ترین خبرها