یورش مجدد نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی

یورش مجدد نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی
دوشنبه 23 شهريور 1394 - 10:56

نظامیان رژیم صهیونیستی در تلاش برای تحمیل سیاست تقسیم زمانی و مکانی، برای دومین روز متوالی به طور وحشیانه به مسجد الاقصی یورش بردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بیش از 200 نظامی صهیونیست صبح امروز دوشنبه به مسجد الاقصی یورش بردند و به مدافعان در داخل مسجد الاقصی حمله کردند.

خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین گفت شماری از مدافعان در داخل مسجد الاقصی در درگیری با نظامیان اشغالگر که برای دومین روز متوالی از باب المغاربه به صحن های مسجد الاقصی یورش بردند، زخمی شدند.

به گفته نگهبانان مسجد الاقصی، بیش از 200 نظامی صهیونیست به مصلای القبلی یورش بردند و باب الجنائز را شکستند. در این حال درگیری هایی بین مدافعان و نظامیان اشغالگر رخ داد که براثر آن شماری از مدافعان زخمی شدند و نظامیان اشغالگر شمار دیگری از آن ها را بازداشت کردند.

اداره اوقاف اعلام کرد یک مرد مسن براثر اصابت گلوله پلاستیکی از ناحیه چشم زخمی شد و نیروهای پلیس اشغالگر دستکم 5 نفر را بازداشت کردند.

این دومین روز حمله نیروهای اشغالگر به مسجد الاقصی است، و اشغالگران با این اقدامات سعی دارند توطئه تقسیم زمانی و مکانی را تحمیل کنند.

نظامیان اشغالگر مدافعان حاضر در صحن های مسجد الاقصی را بیرون می کنند و درهای آن را می بندند تا مانع از ورود نمازگزاران بین ساعت 7 صبح تا 11 شوند. هدف از این اقدام، اختصاص دادن این زمان به گروههای شهرک نشینان صهیونیست است.

روز گذشته درگیری شدیدی در مسجد الاقصی رخ داد و نیروهای اشغالگر در این درگیری ها از بمب های صوتی و گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی استفاده کردند.

در این درگیری ها شماری از نمازگزاران و مدافعان زخمی و شمار دیگری بازداشت شدند. همچنین خسارت هایی به مسجد الاقصی وارد شد و شیشه تعدادی از پنجره های مصلای القبلی شکست.

پربیننده ترین خبرها