مالزی هم از الجزیره شاکی است!

مالزی هم از الجزیره شاکی است!
دوشنبه 23 شهريور 1394 - 23:07

العالم - پلیس مالزی از شبکه الجزیره قطر به دلیل پخش فیلم مستندی درباره ادعای ترور یک مانکن مغولستانی مرتبط با "نجیب عبدالرزاق" مشاور سابق نخست وزیر این کشور شکایت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خالد ابوبکر بازرس کل مالزی دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی خطاب به خبرنگار الجزیره گفت: "شما فقط سعی می کنید از چیزی که وجود ندارد، چیزی بیافرینید."
ابوبکر گفت: "فیلم مستند مزبور که مدت آن 25 دقیقه است و هفته گذشته پخش شد، سعی داشت تا دلیل جدیدی در مورد موضوعی ارائه دهد که قوه قضائیه مالزی حکم خود را در مورد آن صادر کرده بود؛ این موضوع در شان یک رسانه خوب و حرفه ای نیست."

تحقیق یاد شده به این نتیجه دست یافت که تانتو معشوقه عبدالرزاق باجیندا مشاور سیاسی سابق نجیب بود که به تحریک جهت کشتن وی متهم بود، اما تبرئه شد.

دادگاه فدرال مالزی حکم محکومیت و اعدام صادر شده در مورد دو تن از کماندوهای سابق پلیس این کشور را تایید کرد؛. این دو نفر جزو تیم امنیتی تحت فرمان عبدالرزاق وزیر دفاع سابق مالزی بودند.

خالد در مورد اتهاماتی که به شبکه الجزیره نسبت داده خواهد شد، توضیحی ارائه نداد اما بر اساس قانون مالزی مقامات این کشور چندین گزینه فراروی خویش دارند که یکی از آنها بازداشتن این شبکه از ادامه فعالیت به دلیل ایجاد آشوب و بلوا است.

مهاتیر محمد نخست وزیر سابق مالزی از دولت مالزی خواست تا به اتهام اشاعه کذب و افترا علیه شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام جرم کند.

 تانتویا شاریبو قبل از آنکه خود را با مواد منفجره از نوع سی – 4 منفجر کند، دو گلوله به سرش اصابت کرده بود و پلیس مالزی چند روز پس از ناپدید شدن وی در 19 اکتبر سال 2006 اعضای قطعه قطعه شده بدنش را در نزدیکی کوالالامپور یافت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها