محاکمه شیخ تروریست صیدا به ‌تعویق ‌افتاد

محاکمه شیخ تروریست صیدا به ‌تعویق ‌افتاد
سه شنبه 24 شهريور 1394 - 16:23

دادگاه محاکمه تروریست تکفیری لبنان در پی مهلت‌خواهیِ وکلای مدافع وی به تعویق افتاد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاه نظامی این کشور برای محاکمه احمد الاسیر تروریست مشهور تکفیری به روز بیستم ماه آینده میلادی موکود شد. این اتفاق بعد از درخواست وکلای مدافع وی برای استمهال جهت دفاع از او مطرح شد.

همچنین دادگاه الاسیر به پدر و مادر تروریست تکفیری لبنان اجازه داد در اتاق مجاور دادگاه با او دیدار کنند. پدر الاسیر گفت که مدت این دیدار کوتاه بود و او در اوضاع جسمانی خوبی قرار داشت.

به نوشته پایگاه خبری المنار لبنان، احمد الاسیر در نشست دادگاه که امروز برگزار شد، با عبایی سفید نشسته بود و در اطراف وی نیز نیروهای امنیتی حضور داشتند. در داخل و خارج از دادگاه تدابیر امنیتی شدیدی اتخاذ شده بود.

پایگاه خبری النشره نیز گزارش داد که وکلای مدافع الاسیر خواستار انجام آزمایش‌های پزشکی از وی  شدند، آنها این موضوع را به قاضی هانی حلمی نماینده دولت و معاون دادگاه نظامی تحویل دادند تا وی نظر خود را اعلام کند.

یک منبع از وکلای مدافع این تروریست معروف به النشره اعلام کرده که آزمایش طبی مذکور برای مطمئن شدن نسبت به تزریق مواد ممنوعه بین‌المللی برای تشتت فکری انسان در جریان تحقیقات مطرح شده است، آنها مدعی هستند اعترافات وی در تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که وی از مطالب غیر واقعی و غیر موجود صحبت کرده است.

الاسیر در بازجویی‌های اولیه فاش کرده است که تعدادی از هوادارانش در انجام انفجارهای لبنان مشارکت داشته و یا ابزارهای لجستیک مورد نیاز برای انجام این انفجارها را فراهم کرده‌اند.طبق نتایج بازجویی‌ها، ابو یزن المقدس، فلسطینی تندرو همان شخصی است که پاسپورت جعلی فلسطین را برای احمد الاسیر تهیه کرده است.

براساس گزارش سازمان اطلاعات لبنان، الاسیر قصد داشته با ویزای معتبر پس از مصر به نیجریه برود.

وی که از مخالفان سرسخت حزب‌الله لبنان و از حامیان گروه‌های تروریست سوری است، سال گذشته در پی درگیری شدیدی که میان هوادارانش و ارتش لبنان روی داد از لبنان گریخته بود. اما نهایتا چندی پیش در حال فرار با چهره ای مبدل در فرودگاه بیروت بازداشت شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها