گذرگاه های غزه را باز کنید

گذرگاه های غزه را باز کنید
چهارشنبه 25 شهريور 1394 - 11:12

هماهنگ کننده بین المللی روند صلح خاورمیانه از رژیم صهیونیستی و مصر گشودن تمام گذرگاه های نوار غزه را بر اساس قطعنامه 1860 شورای امنیت سازمان ملل متحد مصوب سال 2009 میلادی خواستار شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری آناتولی گزارش داد، "نیکلای ملادینوف" در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد از تمام کشورها و موسسات کمک کننده، تسریع در پرداخت تعهدات مالی این کشورها مصوب کنفرانس قاهره در اکتبر 2014 برای بازسازی غزه را درخواست کرد.
وی افزود: با وجود کمبود منابع مالی، حدود 94 هزار خانوار فلسطینی توانستند مصالح لازم برای بازسازی خانه شان در غزه را خریداری کنند و 315 طرح ساخت مسکن و ایجاد شبکه های آبرسانی در حال اجراست.  
ملادینوف با ابراز نگرانی عمیق از خشونت و درگیری مستمر در قدس و اطراف بخش قدیمی این شهر خودداری تمام طرف ها از اقدام ها و سخنان تحریک آمیز و حفظ وضع تاریخی شهر قدس بر اساس توافق میان کشور اردن و تل آویو را در این باره خواستار شد.  
هماهنگ کننده بین المللی روند صلح خاورمیانه گفت: دبیرکل سازمان ملل متحد نشست کمیته چهارجانبه در روز 30 سپتامبر 2015 برای بررسی چگونگی استفاده از تلاش های منطقه ای و بین المللی برای بازگشت به مذاکرات مفید میان فلسطینیان و تل آویو را ریاست می کند.
قعطنامه 1860 درباره آتش بس فوری میان تل آویو و حماس در غزه، افزایش تلاش برای تحقق آتش بس دایم و آرام سازی از جمله ممنوعیت قاچاق سلاح و تضمین باز بودن دایمی گذرگاه های این منطقه است.

پربیننده ترین خبرها