ادعای کشف انبار مهمات داعش در پایتخت عربستان

ادعای کشف انبار مهمات داعش در پایتخت عربستان
چهارشنبه 25 شهريور 1394 - 21:51

وزارت کشور عربستان از بازداشت دو افراطی مظنون به ارتباط با داعش و مقادیر زیادی سلاح و کمربند انفجاری در ریاض خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، وزارت کشور سعودی در بیانیه های اعلام کرد که پلیس این کشور در دو عملیات، دو فرد افراطی مظنون در ریاض و مقادیر زیادی سلاح و کمربند انفجاری ترقیف کرده است.

به نوشته "القدس العربی"، بر اساس این بیانیه نیروهای پلیس سعودی یک ساختمان را در محله المونسیه در ریاض محاصره و پس از درگیری مسلحانه، دو فرد مظنون به نام های احمد سعید جابر الزهرانی 21 ساله و محمد سعید جابر الزهرانی 19 ساله را بازداشت کردند.

نیروهای پلیس سعودی مقادیر زیادی پول، سلاح، مهمات و دستگاه جعل کارت شناسایی از محل اختفای ای دو نفر کشف کردند.

وزارت کشور سعودی اعلام کرد که عملیات دیگری در استان ضرما در غرب ریاض از سوی پلیس عربستان صورت گرفت و افراد مظنون در این عملیات پس از شلیک به سوی نیروهای پلیس، با پای پیاده موفق به فرار شدند و نیروهای پلیس از خودروی این افراد که دارای پلاک جعلی عمانی است، کمربند انفجاری کشف کردند. همچنین نیروهای پلیس سعودی در ساختمان محل اختفای این افراد کارگاه ساخت بمب کشف کردند.

پلیس سعودی در سال جاری صدها فرد مظنون به داشتن ارتباط با داعش را بازداشت کرده است این درحالی است که مقامات سعودی ادعا می کنند که داعش تشکیلات پیچیده ای در عربستان ندارد و برای اجرای عملیات مورد نظر خود در عربستان تنها به باندهای جداگانه و افراد تندرو تکیه دارد.

حدود یک سال پیش ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش از هواداران خود در عربستان خواست به اراضی تحت اشغال داعش در سوریه و عراق سفر نکنند، بلکه در کشورشان بمانند و همانجا دست به عملیات بزنند.

عوامل وابسته به گروهک تروریستی داعش که همواره از سوی عربستان برای ارتکاب جرم و جنایت در عراق و سوریه مورد حمایت واقع شده است، سال جاری چند عملیات از جمله انفجار انتحاری در مساجد شیعیان و حمله مسلحانه به پلیس این کشور انجام داده اند.

پربیننده ترین خبرها