کمک های میلیاردی آمریکا به اسرائیل ادامه دارد

کمک های میلیاردی آمریکا به اسرائیل ادامه دارد
شنبه 28 شهريور 1394 - 15:14

آمریکا و اسرائیل علی رغم اختلافات ظاهری، روابط امنیتی بسیار خوبی دارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نشریه یدیعوت آحارنوت نوشت دولت آمریکا فقط در هفته گذشته مبلغ 351 میلیون دلار برای حمایت از توسعۀ سامانه گنبد آهنین و 268 میلیون دلار برای مسلح شدن به موشک های "حیتس" به هیات امنیتی اسرائیل کمک کرده است.
طبق گزارش این نشریه بر اساس توافقی که سه سال قبل میان دو طرف ایجاد شده قرار بود 176 میلیون دلار برای توسعه گنبد آهنین به اسرائیل داده شود و سال گذشته نیز مجلس سنای آمریکا مبلغ مشابهی را برای مسلح کردن اسرائیل به موشک های ضد موشک تصویب کرد.
البته این پول ها بخش کوچکی از کمک های سالانۀ واشنگتن به رژیم صهیونیستی است که معادل 3.1 میلیارد دلار ارزش دارد.
این نشریه عبری می افزاید: کمک هایی که به اسرائیل رسیده شامل 268 میلیون دلار برای توسعه سامانه ضد موشک های دوربرد حتس2 و حتس3 و سامانه ضد موشک های با برد متوسط موسوم به شربیط است که آن هم بخش کوچکی از کمک های سالانه به شمار می آید.
یدیعوت آحارنوت خاطرنشان می کند که بعد از توافق هسته ای با ایران، اسرائیل درخواستی برای دریافت کمک به آمریکا نداده است و احتمال می رود که این درخواست در سفر نتانیاهو به واشنگتن که قبل از پایان سال جاری خواهد بود ارائه شود.
این درخواست شامل تقویت نیروی هوایی رژیم صهیونیستی و مجهز کردن آن به جنگنده های مدرن و هواپیماهای سوخت رسان و افزایش ذخیره موشک های هوشمند نیز خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها