دفاع اردوغان از عربستان در فاجعه منا

دفاع اردوغان از عربستان در فاجعه منا
شنبه 4 مهر 1394 - 09:16

العالم - رییس جمهوری ترکیه با بیان اینکه اطلاعات اولیه از کشته شدن 14 حاجی ترکیه در حادثه منا حکایت دارد، همچنان از سعودی ها در این زمینه دفاع کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، رجب طیب اردوغان درعین حال به حمایت از آل سعود پرداخت و افزود: درست نیست با اصرار عربستان را مسوول حادثه منا بدانیم و این کشور را به عنوان گناهکار نشان دهیم.

تارنمای خبرگزاری آناتولی به نقل از اردوغان افزود: من مطمئنم مقام های سعودی پس از حادثه منی تصمیم های قاطعی اتخاذ خواهند کرد همانند تصمیماتی که پس از حادثه سقوط بالابر در مکه مکرمه اتخاذ کردند.

بر اساس این گزارش دفاع مدنی عربستان پنجشنبه گذشته از کشته شدن 717 حاجی و زخمی شدن 865 حاجی دیگر در مراسم رمی جمرات در منا خبر داد. این درحالیست که برخی آمارها از کشته شدن تعداد بیشتری در این فاجعه حکایت دارد.

به دنبال فاجعه منا و محکوم شدن بی کفایتی مسئولان برگزار کننده حج نزد افکار عمومی مسلمانان و جهانیان ، سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان پس از این حادثه دستور داد تا در طرحهای مربوط به مراسم حج تجدید نظر به عمل آید.

سرلشکر منصور الترکی، سخنگوی وزارت کشور عربستان، پنجشنبه تاکید کرد: هل دادن حجاج در منا در نتیجه حرکت معکوس حجاج با یکدیگر در یکی از تقاطع ها روی داد.

وی همچنین مدعی شد: بالا بودن دمای هوا و گرما در افزایش شمار قربانیان نقش داشت.

پربیننده ترین خبرها