تشکیل اتاق عملیات ایران، روسیه، سوریه و حزب الله

تشکیل اتاق عملیات ایران، روسیه، سوریه و حزب الله
يکشنبه 5 مهر 1394 - 08:44

العالم - منابع موثق روسیه از تشکیل اتاق عملیات مشترک بین ایران، سوریه، روسیه و حزب الله خبر دادند که برای هماهنگی و توزیع وظایف نظامی و تحرکات نیروهای ویژه در جبهه های درگیری خواهد بود .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نشریه کویتی "الرأی" در این باره نوشت: این وظایف به این ترتیب تقسیم شده است: نیروهای روسیه حمایت از منطقه لاذقیه، حماه و برخی از قسمت های حلب را به عهده دارند و ایران مسوولیت جبهۀ ممتد از دمشق تا درعا و قنیطره در جولان را به عهده خواهد داشت.

نیروهای حزب الله نیز مقابله با جبهه النصره و داعش را افزایش می دهند و جنگنده های روسیه نیز پشتیبانی هوایی را در ادلب، جسرالشغور و قسمت هایی از حومۀ حلب را به عهده می گیرند.

برخی منابع عربی هم از ورود یک هواپیمای ایرانی به فرودگاه دمشق حامل صد نفر از نیروهای ویژه سپاه قدس خبر داده و تاکید کردند که حزب الله یک گردان زرهی متشکل از تانک های تی 72 و تی 55 روسی تشکیل داده است.

این منابع خاطرنشان کردند که دخالت مستقیم روسیه بعد از عبور ترکیه از خطوط قرمز و کمک به جبهه النصره برای ورود به منطقه ادلب و صقر صورت گرفت زیرا این امر باعث تهدید منافع روسیه شد و عقب نشینی اردوغان از مواضع سابقش و پذیرفتن وجود بشار اسد در مرحله انتقالی به منزله عذرخواهی این کشور از اقدام اشتباهش بود.

رای الیوم به نقل از "منابع موثق" نوشت که حمله گسترده نیروهای روسیه، ایران و حزب الله در سوریه احتمالا از هفته آینده شروع می شود و در وهله اول به پایگاههای داعش در شرق سوریه و نیروهای جبهه النصره و جبش الفتح متمرکز خواهد شد تا شهر ادلب و اطراف آن پاکسازی شود.

این منابع تاکید کردند که طرح این حملات از طریق روسیه به آمریکا و کشورهای غربی اطلاع رسانی شده است.

طبق اعلام منابع مذکور، دیدار ناگهانی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر از آنکارا و دیدار با رجب طیب اردوغان نیز برای بررسی این تحولات ناگهانی و جویا شدن علت عقب نشینی اخیر مواضع ترکیه بود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها