خشم صهیونیسم علیه رکن آبادی از زبان نماینده لبنانی

خشم صهیونیسم علیه رکن آبادی از زبان نماینده لبنانی
چهارشنبه 8 مهر 1394 - 15:06

العالم - یک نماینده ائتلاف 14مارس لبنان در اظهاراتی شبیه ترجمه خشم صهیونیست ها علیه طرفداران مقاومت، عملکرد غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان که اخیرا در فاجعه منا مفقود شده است، را مورد انتقاد قرارداد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، "مروان حماده " درگفت و گو با روزنامه الوطن عربستان با طرح ادعاهای واهی درباره دیپلمات نبودن رکن آبادی ، فعالیت او را موجب گرفتار شدن لبنان در جنگ هایی که ربطی به آن کشورندارد ، دانست.

چنین اظهاراتی در شرایطی مطرح می شود که به گواه گروههای طرفدار مقاومت در لبنان اعم از شیعه، سنی و مسیحی نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران و فعالیت مثبت و سازنده افرادی مانند رکن آبادی دردهه های اخیر منجر به این شد که حداقل رژیم اشغالگر قدس در 7 جنگ علیه گروه‌ها و جبهه مقاومت شکست را تجربه کند.

رکن آبادی از جمله نیروهایی بود که تلاش های وی برای ایجاد وحدت در صفوف مقاومت لبنان و جلوگیری از تنش های داخلی آن کشور به منظور تقویت مقاومت در برابر صهیونیست ها، همواره موجب خشم تل آویو بود وگروههای صهونیستی ابراز خشم علیه او را پنهان نمی کردند.

حماده نماینده گروهی است که اززمان تاسیس طی ده سال گذشته تاکنون همواره با گروههای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی به مخالفت برخاسته و جریان موافق خلع سلاح حزب الله را رهبری کرده است.

این گروه از مدتی قبل در آستانه فروپاشی تدریجی قرار گرفته و ناظران دلایلی از جمله حمایت های آشکار از گروه های ترویستی تکفیری، مخالفت با محور مقاومت ضد صهیونیستی ،تبدیل شدن به مهره های بدون اراده برخی بازیگران منطقه ای و بین المللی عضو محور صهیونیستی – آمریکایی ، فاصله گرفتن از مردم به ویژه طبقه ضعیف و مخالفت های سیاسی با طرح های توسعه و پیشرفت اقتصادی به قیمت مشکلات روز افزون برای مردم این کشور را از جمله دلایل افول قدرت 14 مارس می دانند.

این درحالیست که گروه 14 مارس 10 سال قبل ( 14 مارس 2005) مدتی بعداز ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان و با برگزاری تجمعی میلیونی و اتخاذ مواضعی علیه مقاومت ضد صهیونیستی پا به عرصه سیاسی لبنان گذاشت.

این گروه در شرایط فعلی با اعلام مواضع متضاد، گسترش اختلافات درونی و انشعاب های اعلام نشده در مرحله حذف از صحنه سیاسی لبنان قرار گرفته است.

اکنون مروان حماده نماینده گروه رو به انحلال 14 مارس دراقدامی هماهنگ با صهیونیست ها در گفت و گو با یک روزنامه وابسته به سعودی ها نه تنها علیه رکن آبادی بلکه تمامی سفیران جمهوری اسلامی در کشورهای دیگر را مورد حمله قرارداده و فعالیت های آنان را به زعم خود تحریک آمیز می داند.

حماده در گفت وگو با روزنامه عربستانی الوطن همچنین به طرح ادعاهایی در باره سپاه پاسداران، سفارت ایران درلبنان و نقش آن درتحولات سوریه و مشکلات حزب الله لبنان پرداخت.

غضنفر رکن آبادی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان پنجشنبه هفته گذشته در فاجعه منا مفقود شد.چند روز پس از فاجعه منا منابع سعودی ادعا کردند که رکن آبادی درحج امسال وارد عربستان نشده است . اما پس از ارائه اسناد گذرنامه و ویزای سعودی و تصاویری از او در عربستان منابع سعودی دراین زمینه سکوت کرده اند.

پربیننده ترین خبرها