اهداف و تجهیزات روسها در سوریه+فیلم

جمعه 10 مهر 1394 - 10:26

العالم - ارتش روسیه درشرایطی از سه روز قبل عملیات گسترده نظامی علیه تروریست های داعش در سوریه را آغاز کرد که با سلاح های پیشرفته به این نبرد پای گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، درحالی که جنگنده های ارتش روسیه درساعات نخست عملیات خود علیه تروریست ها دهها هدف را در مناطق مختلف سوریه بمباران کردند، این سوال در ذهن بسیاری از تحلیل گران ایجاد شده که نخستین هدف های مورد بمباران روسها چیست و مسکو از چه سلاح هایی در مبارزه با تروریسم در سوریه استفاده می کند.

ارتش روسیه در سی ام سپتامبر مشارکت در جنگ علیه داعش را با 20 حمله به هشت هدف گروه تروریستی داعش و سایر گروههای تروریستی در سوریه از جمله انبارهای سلاح، خودروهای نظامی و مقرهای فرماندهی آنها آغاز کرد.

جنگنده های روس در آغاز عملیات خود دو شهر تلبیسه و الرستن در ریف شمالی حمص و شهرک های الزعفرانه و دیرفول را هدف قرار دادند. گروههای تروریستی جبهه النصره و جنبش احرار الشام این شهرها را در کنترل خود دارند.

اما در منطقه حماه، یک انبار سلاح در شهرک اللطامنه بمباران شد که متعلق به گروهک موسوم به جیش العزه زیر مجموعه گروه مسلح ارتش آزاد بود که از حمایت کشورهای عربی و آمریکا برخوردار است.

چهار موضع گروه داعش از جمله یک مقر فرماندهی و انبار سلاح نیز چهارشنبه شب در منطقه ادلب منهدم شد. یک کارگاه تولید خودروهای بمبگذاری شده نیز در شمال شهر حمص و یک مرکز فرماندهی نیز در منطقه حماه منهدم گردید.

حملات هوایی ارتش سوریه در روز دوم نیز ادامه یافت و جنگنده های روس دیروز دهها سورتی پرواز و نزدیک به یکصد عملیات بمباران علیه دهها مقر گروه مسلح جیش الفتح در منطقه جسر الشغور و جبل الزاویه در ریف شهر ادلب و اهداف گروههای مسلح از جمله مقرها و انبارهای سلاح های آنها در روستای الحواش در منطقه جلب الزاویه در ریف غربی شهر حماه انجام دادند.

روس ها در عملیات خود علیه تروریسم در سوریه از جنگنده های پیشرفته از جمله سوخوی 24 و 25 و 30 و 34 و چند بالگرد هجومی از نوع "می – هایند 24 استفاده می کنند. علاوه بر آن، کشتی هایی جنگی آن کشورمستقر در دریای مدیترانه هم برای پیاده کردن نیرو و شرکت عملیات واکنش سریع، تکمیل کننده ماموریت روسها در سوریه هستند.

برخی آمارها تعداد جنگنده ها و بالگردهای روسی منتقل شده به سوریه را پنجاه فروند ذکر می کند.

همه این تجهیزات و ادوامت نظامی درکنار هواپیماهای بدون سرنشین و سامانه های راداری و اطلاعات ماهواره ای روسها، اکنون شرایط تازه ای برای مبارزه گسترده به تروریسم در سوریه رقم زده است.

روسیه و سوریه هدف قرار دادن مناطق داعش و گروههای مسلح در حمص و حماه و نیز حمله به داعش در مقرش یعنی شهرهای رقه و دیرالزور را برگزیده اند. این درحالی است که خبرگزاری رویترز از وجود اطلاعاتی درباره زمینه سازی برای عملیات زمینی خبر داد که ارتش سوریه و هم پیمانانش با هماهنگی روس ها اجرا خواهند کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها