حمله بمب افکن‌های روس به 50 موضع داعش در سوریه

حمله بمب افکن‌های روس به  50 موضع داعش در سوریه
شنبه 11 مهر 1394 - 20:43

العالم - رئیس بخش عملیات اصلی ستاد مشترک ارتش روسیه روز شنبه اعلام کرد که نیروی هوایی روسیه تاکنون بیش از 50 تاسیسات زیربنایی گروه تروریستی داعش را با بیش از 60 حمله هدف قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال "آنری کارتاپولوف" تاکید کرد که نیروی هوایی روسیه طی سه روز توانسته به طور چشمگیری ظرفیت های جنگی تروریست ها را در سوریه تضعیف کند.
این مقام روس با اشاره به این که تروریست ها در حال ترک مواضع خود در سوریه هستند و حدود 600 مزدور خارجی تلاش می کنند به دنبال حملات هوایی بمب افکن های روسیه به مواضعشان، به اروپا بازگردند، گفت: اطلاعاتی که ما داریم حاکی از آن است که تروریست ها در حال ترک مناطق تحت کنترل شان هستند.
پیش از این «دیمیتری مدودیف» نخست وزیر روسیه اعلام کرده بود که مسکو در حال دفاع از سوری ها در برابر هجوم تروریست ها است.
وی در مورد حملات روسیه علیه داعش در سوریه، گفت: مبارزه ما با تروریست ها در خارج از مرزها برای دفاع از ملت سوریه و جلوگیری از گسترش تروریسم به روسیه است و در این راه هزینه های زیادی می دهیم، اما لازم است با این پدیده در منطقه شکل گیری به صورت قاطع مبارزه کرد.
ارتش روسیه با درخواست رسمی سوریه و پس از دریافت مجوز پارلمانی، بمباران گسترده مواضع تروریست ها را در سوریه به ویژه داعش را از روز چهارشنبه گذشته آغاز کرده که براساس آخرین گزارش ها، تاکنون ضربات شدیدی به تروریست وارد شده و همزمان واکنش هایی را درپی داشته است.
سه شنبه گذشته وزارت دفاع روسیه فرمان پرواز حدود 60 فروند جنگنده سوخو بر فراز آسمان سوریه و بمباران مواضع تروریست ها در این کشور به ویژه داعش را صادر کرد که تاکنون چندین مرکز و موضع تروریست ها بمباران شده است.

پربیننده ترین خبرها