سردار فدوی در گفت وگو با العالم اعلام کرد:

پایان خویشتن داری/ گوشمالی و تودهنی به عربستان

پایان خویشتن داری/ گوشمالی و تودهنی به عربستان
يکشنبه 12 مهر 1394 - 17:29

العالم - فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره احتمال سوء استفاده سعودی ها از خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که اگر خباثت به حدی برسد كه خویشتنداری دیگر تكلیف الهی ما نباشد، تكلیف الهی ما، گوشمالی دادن و تودهنی زدن به كسانی است که حتی فهم و شعور محاسبه درست برای منافع خود را ندارند.

سردار دریادارعلی فدوی یکشنبه شب در گفت و گو با برنامه " من طهران " شبکه العالم افزود: ما همواره خودمان را در موضعی حس می کنیم كه در یك خانواده ای هستیم كه بعضی از اعضای این خانواده شیطنت می كنند. اگر لازم شد در یك خانواده ای فرزند شیطان وجود داشته باشد حتما برادر بزرگترباید گوش این شیطان را بگیرد و او را سرجایش بنشاند.

وی با اشاره به ایستادگی و مقاومت های ملت ایران دربرابر آمریکا و ایادی آن در زمان های مختلف تاکید کرد: وقتی این توانمندی وجود دارد كه به مقابله با شیطان بزرگ بپردازیم، شیطانهای كوچك موضوعیتی ندارند. به نوعی، در بیشتر مواقع كسرشأن مان می شود كه از دشمنی و تهدیدی كمتر از شیطان بزرگ یاد كنیم.

سردار فدوی خاطرنشان كرد: مسلما توانمندی نیروهای مسلح و نیروهای سپاه، توانمندیهای كافی و كاملی است كه قدرت هرگونه گوشمالی را برای شیاطین كوچك در اختیار دارد و این كار را می تواند انجام دهد، اما می دانیم كه مسلما شیطان بزرگ سالهای طولانی با ما در شرایط بازدارندگی بسر می برد و می داند كه نمی تواند در برابر انقلاب اسلامی اقدامی انجام دهد و دلیلش آن است كه ماهیت ما و آمریكاییها، حق و باطلی است. اگر آمریكاییها می دانستند كه می توانند به مقابله با حق بپرخیزند، به فردا موكول نمی كردند.

اشتباه محاسباتی سعودی در میزان خویشتن داری ایران

فرمانده نیروی دریائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پاسخ به این سؤال كه بعضی معتقدند عربستان از سیاست خویشتنداری جمهوری اسلامی سوء استفاده كرده و در یمن ، بحرین و سوریه دخالت می كند، گفت: دشمنان ما معمولا اشتباهات محاسباتی كردند، آمریكاییها اشتباهات محاسباتی كردند هم پیمانان منطقه ای آنها نیز همان طور.

وی افزود: صدام نیز اشتباهات محاسباتی كرد، و این اشتباهات آن قدر احمقانه بود به خبرنگار می گفت مصاحبه بعدی را سه روز دیگر در تهران انجام خواهم داد. همواره دشمنان ما اشتباهات محاسباتی كردند. یكی از این اشتباهات محاسباتی كه دشمنان ما بویژه دشمنان كوچك ما بعضی اوقات مرتكب شدند، اشتباهات محاسباتی در میزان خویشتن داری انقلاب اسلامی است، و بویژه سعودیها.

"یكی از این اشتباهات محاسباتی كه دشمنان ما بویژه دشمنان كوچك ما بعضی اوقات مرتكب شدند، اشتباهات محاسباتی در میزان خویشتنداری انقلاب اسلامی است، و بویژه سعودیها."

سردا فدوی ادامه داد: سعودیها در شرایطی بسر می برند كه قادر نیستند به صورت جامع و كامل محاسبات انجام دهند ولی ما نمی نشینیم تا آنها اشتباهات محاسباتیشان تكرار شود بعد اقدام كنیم.

هشدار به سعودی از پایان خویشتن داری، گوشمالی و تودهنی زدن به آنها

وی خاطرنشان كرد: امكان دارد كه خویشتنداریمان فراتر از آن چیزی باشد كه در اشتباهات محاسباتی آنها وجود دارد. اگر خیلی از محدودیتها و محذوریتهایی كه انقلاب اسلامی به لحاظ اسلامی بودن و به لحاظ ادب و حیای اسلامی دارد، نبود؛ شیطانهای كوچك در منطقه فرصت نمی یافتند خیلی از این اقدامات و شیطنتها را در منطقه انجام دهند. اما ما در یك جامعه اسلامی صحبت می كنیم و این محدودیت وجود دارد، مگر اینكه خباثت به حدی برسد كه خویشتن داری دیگر تكلیف الهی ما نباشد، بلكه برعكس تكلیف الهی ما، گوشمالی دادن و تودهنی زدن به كسانی باشد كه حتی فهم و شعور محاسبه درست برای منافع خود را ندارند.

سردار فدوی در پاسخ به سوالی درباره توانمندی نیروی دریایی سپاه با توجه به وجود ناوهای آمریكایی و فرامنطقه ای، گفت: سالهای طولانی است كه مسؤولیت نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تامین امنیت در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است و علاوه بر این نیروی دریایی سپاه در دریای عمان و آبهای آزاد نیز حضور دارد.

فرمانده نیروی دریائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خلیج فارس و تنگه هرمز را قلب شرق و غرب دنیا توصیف و خاطرنشان کرد، خلیج فارس از مشخصه هایی برخوردار است كه در هیچ كجای دنیا نمی توانید این مشخصه ها را ببینید علاوه بر اینكه در مركز انقلاب اسلامی قرار دارد در مركز كشورهای اسلامی قرار دارد، انرژی دنیا و آن چیزی كه می توان روی آن حساب كرد در منطقه خلیج فارس وجود دارد. و هر چه در دنیا جلوتر می رویم سهم خلیج فارس از تامین امنیت بویژه امنیت اقتصادی و انرژی دنیا بیشتر می شود.

فدوی خاطرنشان كرد: وقتی جنگ تحمیلی به پایان رسید نه میلیون بشكه از نفت از خلیج فارس به دنیای مصرف كننده می رفت اما الان بیست میلیون بشكه در روز از خلیج فارس به بیرون می رود. در سال 2020 همه پیش بینی كنندگان پیش بینی می كنند به 35 تا 40 میلیون بشكه خواهد رسید. این اهمیت منطقه خلیج فارس است و همین اهمیت وظایفی برای ما به عنوان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشخص كرده است تا هیچ مجموعه ای قادر نباشد این امنیت را بهم بزند.

وی افزود: شیطان بزرگ آمریكا هم الان و هم سالهای گذشته مدعی است در هرجایی كه می رود برای امنیت می رود ولی آمریكاییها هرجایی كه دخالت می كنند ناامنی بوجود آوردند.

"شیطان بزرگ آمریكا هم الان و هم سالهای گذشته مدعی است در هرجایی كه می رود برای امنیت می رود ولی آمریكاییها هرجایی كه دخالت می كنند ناامنی بوجود آوردند."

وجود آمریكا در منطقه به معنای ناامنی است

فدوی با اشاره به وجود آمارهایی در باره حمله به شناورها در هشت سال جنگ خلیج فارس، خاطرنشان كرد: 580 فروند كشتی در طول هشت سال جنگ در خلیج فارس مورد اصابت قرار گرفت. حدود پنجاه درصد این كشتی ها در شش و نیم سال و پنجاه درصد دیگر در طول یك و نیم سال مورد اصابت قرار گرفتند. این یك و نیم سال، یك و نیم سال آخر جنگ بوده است و آن شش و نیم سال متعلق به اول جنگ است. این یك و نیم سال، همان مدتی است كه آمریكایی ها با ادعای تامین امنیت بیشتر برای خلیج فارس بویژه امنیت انرژی، به خلیج فارس آمدند.

حضور آمریکا در خلیج فارس ناامنی را 9برابر کرد

فرمانده نیروی دریائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تأكید كرد: این آمدن آمریكاییها باعث شد تا نه برابر امنیت از بین برود و تعداد كشتی هایی كه مورد اصابت قرار گرفتند با توجه به نسبت مساوی، در زمان یك و نیم سال و زمان شش و نیم سال، به معنای آن است كه نه برابر ناامنی بیشتر شده است. در بقیه موارد همین طور است. در افغانستان، عراق و منطقه لبنان و فلسطین و یمن را در نظر بگیرید، می بینید كه وجود آمریكا یعنی ناامنی.

سردار فدوی اظهار داشت: ما اساس و مبنایمان بر این بوده است چون هم وظیفه داریم امنیت منطقه خودمان و منطقه كشورهای جنوب خلیج فارس و امنیت دنیا را به لحاظ موضوع انرژی تامین كنیم... آمریكاییها می خواهند از موضوع خلیج فارس و انرژی استفاده كنند برای منافعی كه صرفا مربوط به خودشان است؛ یعنی ادامه سلطه بر دنیا و مهمتر از آن جلوگیری از سلطه كشورهای دیگر دنیا بر خودشان است.

اجازه نمی دهیم آمریکایی ها با ناامن کردن منطقه به اهدافشان برسند

وی گفت: با توجه به ظلمی كه آمریكا در سالهای طولانی پس از جنگ جهانی دوم مرتكب شده است و اگر دنیا فرصتی پیدا كند سلطه بسیار بدی بر آمریكایی ها بوجود خواهد آورد و آمریكایی ها هیچ عامل و هیچ ابزاری در دست ندارند و همه ابزارهای گذشته شان دیگر به كار نمی آید، توان نظامی و اقتصادی گذشته شان دیگر به كار نمی آید. تنها چیزی كه می توانند در اختیار داشته باشند كه هم به سلطه گذشته ادامه دهند و هم اینكه از سلطه دیگران برخودشان بویژه سلطه اقتصادی جلوگیری كنند، در اختیار داشتن انرژی خلیج فارس است و برای همین در منطقه هستند و ما تحت هیچ شرایطی اجازه نمی دهیم كه آمریكایی ها با ناامن كردن منطقه اهداف خودشان را به جلو ببرند.

سردار فدوی درپاسخ به سوالی درباره نگاه نیروی دریایی سپاه به چالشهای جدید خلیج فارس واتفاقات اخیردر حج و فرمایشات رهبری، خاطرنشان کرد، تمام برنامه ریزیهای نیروی دریایی سپاه و تمام توانمندیها و آمادگی های آن برمبنای تهدید آمریكا و توانمندیهای آن است.

سعودیها با زمین و قاعده آمریكاییها بازی می كنند

وی افزود: شما قطعا نمی توانید مقایسه ای بین توانمندیهای آمریكا و توانمندیهای سعودی انجام دهید، علت آن این است كه سعودیها بر مبناهای آمریكاییها و با تعریف آمریكاییها توانمندی ایجاد كردند و با زمین بازی و قاعده بازی آمریكاییها بازی می كنند؛ بنابراین توانمندی آمریكا و سعودی قابل مقایسه نیست.

صد درصد نفت سعودی از خلیج فارس صادر می شود

سردار فدوی تأكید كرد: وقتی كه ما توانمندیهای كفایت كننده ای را برای هرگونه اقدام علیه ناوگان آمریكا فراهم كردیم كه تهدید 100 محسوب می شود، مسلما تهدید 10 و یا 5 سعودی معنی و مفهومی ندارد. سعودی ها صددرصد، راجع به همه اموراتشان، وابسته به دریا هستند. صددرصد نفت سعودیها از خلیج فارس صادر می شود. مهمتر از آن همه نفت سعودی ها در منطقه شرقیه و در داخل خلیج فارس است.

فرمانده نیروی دریائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: آسیب پذیریهای آمریكا زیاد است؛ اما آسیپ پذیریهای سعودی اصلا با آمریكاییها قابل مقایسه نیست.

"آسیب پذیریهای آمریكا زیاد است؛ اما آسیپ پذیریهای سعودی اصلا با آمریكاییها قابل مقایسه نیست."

سردار فدوی گفت: كشورهای منطقه جنوب خلیج فارس، مردم و تمام جغرافیای آن جغرافیای اسلامی است. ما همواره در طول این سالها یكی از تكالیف خود را حمایت از كشورهای اسلامی می دانستیم. كشورهایی كه درست است حكامشان هیچ ربطی به اسلام ندارند و هیچ بویی از اسلام نبردند؛ اما مردم آنها مسلمان هستند و این جغرافیا در منطقه اسلامی قرار دارد. 

تکذیب توقیف قایق ایرانی از سوی عربستان

سردار فدوی درباره ادعای عربستان سعودی مبنی بر توقیف یك قایق مسلح ایرانی در مسیر یمن، اظهار داشت: مسلما كسانی كه درمعرض غرق شدن قرار می گیرند، به هرچوب یا خسی متوسل می شوند، برای اینكه یا از غرق شدن خود جلوگیری كنند یا اینكه روندی را كه به غرق شدن آن ها منجر شده است، توجیه كنند.

وی تأكید كرد: آمریكاییها این را پاسخ دادند و اعلام كردند كه هیچ آثاری از ایرانی بودن این تسلیحات و اقدام وجود ندارد.

شكست سعودیها در مقابل یمنیها پس از 6 ماه جنگ

فرمانده نیروی دریائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: در دنیای فعلی، قسمت اعظمی از حركت هایی كه صورت می گیرد، حركت های غیر رسمی است؛ مهم این است كه بعد از شش ماه ، این همه بمباران و تجاوز، هیچ پیروزی به دست نیاوردند، بلكه برعكس سه استان جنوبی سعودی كه یك زمانی متعلق به خود یمن بوده است، در معرض هجوم نیروهای انصارالله قرار گرفته، نیروهای سعودی هیچ مقاومتی نكرده، بلكه فرار كردند و درعمق بسیار زیادی از خاك فعلی سعودی به حسب ظاهر بلكه سه استان كه سه استان قدیمی یمن هست، وقتی كه نیروها پیشروی كردند، به هر میزانی كه پیشروی كردند، سعودیها عقب نشینی كردند، سعودیها نمی توانند شكستها و عدم توفیق خود را در حمله با این گونه چیزها جبران كنند.

تکذیب ارسال نیروی زمینی ایران به سوریه

سردار فدوی در پاسخ به ادعای غربی ها مبنی بر اینكه ایران همزمان با حضور روسها صدها سرباز به سوریه اعزام كرده، و در صدد است یك حمله زمینی با هماهنگی روسیه در سوریه انجام دهد، اظهار داشت: مردم مسلمان سوریه وعراق نیاز به نیرویی از طرف ایران ندارند، آن ها وقتی بر روال مقاومت و بر روال انقلاب اسلامی عمل كنند، خودشان به اندازه كافی توانمند هستند كه همه نوع عملیات را انجام دهند.

وی خاطرنشان كرد: اكنون بیش از پنج سال است كه به نوعی كل دنیای كفر و استكبار متفق شدند كه حكومت سوریه را از بین ببرند، همین دنیای كفر تا قبل از ماجرای سوریه، متحد شدند كه حسنی مبارك را در مصر حفظ كنند، بیش از بیست روز نتوانستند مبارك را حفظ كنند، ولی همه آن توانمندیها به اضافه توانمندیهایی كه در سرنگونی مبارك سهیم نبودند، مثل همین سعودی ها كه موافق هم بودند، اینها هم اضافه شدند به آمریكاییها و اروپایی ها و با هم سعی كردند كه حكومت قانونی سوریه را از بین ببرند، پنج سال است كه نتوانستند، چرا؟ آیا چون ما نیرو داشتیم نتوانستند ؟! اگر این طور باشد كه آن ها چطور علیه انقلاب اسلامی و علیه ما شعار تهدید می دهند، اگر تعداد كمی نیروی ما درسوریه ، پنج سال قادر بودند از همه اقدامات دنیای غرب و حامیان منطقه ای آنها، برای جلوگیری از سرنگونی حكومت سوریه استفاده كنند، چرا ما را تهدید می كنند؟!

فرمانده نیروی دریائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردم مسلمان سوریه ومردم مسلمان عراق و ارتش این دو كشور نیازی به اعزام نیرو از طرف ایران ندارند، بلكه آنها قادر به دفاع از خود هستند و خودشان می توانند عملیات اجرا كنند، همانطور كه طی همین پنج سالی كه انجام شده است.

حمایت روسیه از سوریه، كار عاقلانه ای است

سردار فدوی خاطرنشان كرد: روسیه هم كار بسیار درست و عاقلانه كرده است. اولا روسیه و سوریه متحدین بسیار قدیمی هستند و نسبت به هم تعهداتی دارند، تعهداتی را كه روی كاغذ نوشته شده بودند، باید یك روز عملی می شد و الان عملی شده. دوم اینكه احساس خطر روسیه از ناحیه داعش و تروریست ها واقعی است.

وی افزود: نفهمی كسانی كه اینها را درست كرده اند ، اینقدر زیاد است كه این احساس را ندارند، زیرا تروریسم و تروریست هایی مثل داعش و جبهه النصره فقط خطری برای یك جغرافیا و حكومت نیستند، بلكه وجود این گروهها تهدیدی است كه همه كشورها را دربرخواهد گرفت و نه درحد حرف.

سردار فدوی تأكید كرد: چهل كشورمدعی شدند كه ائتلاف علیه داعش تشكیل داده اند، ولی چه اقدامی توانسته اند انجام دهند.

وی با بیان اینكه مقابله با تروریسم باید واقعی باشد، اظهار داشت: باید با تروریسمی كه از تروریستهای داعش حمایت می كند، نفت داعش را می خرد، به داعش پول می دهد، مقابله كرد.

فرمانده نیروی دریائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: روسیه كار بسیار درستی انجام داده، و به مقابله واقعی با تروریسم پرداخته است.

سردار فدوی در پاسخ به این سؤال كه آیا هماهنگی و اتاق عملیات مشترك بین ایران و روسیه و هماهنگی با سوریه وجود دارد، گفت: من هم خبر این موسسه را شنیدم ولی چون با توجه به اقدامی كه نیاز هست در سوریه و عراق و درهمه مناطقی كه باید با تروریسم مقابله شود، از حیطه مسائل دریایی خارج است، از این موضوع خبری ندارم. من هم خبرها را شنیدم و ظاهرا قرار است یك هماهنگی در مقابله با تروریسم كه مظهر آن داعشی ها است، صورت گیرد.

وی درباره تهدید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر افراطی رژیم صهیونیستی، برای همكاری با شركای عرب خود در خصوص مقابله با ایران تصریح کرد، من هویت مستقلی را برای رژیم صهیونیستی قائل نیستم ، همین طور كه هویت مستقلی را برای خیلی از كشورهای عربی همراه با صهیونیست ها قائل نیستم ، همه اینها به عنوان جزئی از آمریكایی ها عمل می كنند، وقتی آمریكایی ها اعتراف دارند در جاهای مختلف كه قادر نیستند جز حرف اقدام عملی علیه انقلاب اسلامی انجام دهند، من تصور نمی كنم كه رژیم صهیونیستی نه توانمند باشد و نه جرات كند كه خارج از چرخه و معادله آمریكایی ها دست به هیچ گونه اقدامی بزند.

"ارتباطات بسیار بسیار نزدیكی بین صهیونیست با رژیم های مرتجع به وجود آمده، و مشخص است كه این ارتباط ها راه به جایی نمی برد، و حتما از بین رفتن آن ها را مانند رژیم صهیونیستی تسهیل و تسریع می كند."

روابط نزدیک سعودی با رژیم صهیونیستی

فرمانده نیروی دریائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این سؤال كه كدام كشورها شركای عرب رژیم صهیونیستی هستند، اظهار داشت: سال های طولانی است برخلاف آن چیزی كه خیلی از دولتهای عرب از جمله سعودی ها به عنوان یك مجموعه اسلامی برخلاف این كه با اشغال فلسطین مخالف هستند و مخالف صهیونیست ها هستند، ولی ارتباطات بسیار بسیار نزدیكی بین صهیونیست با رژیم های مرتجع به وجود آمده، و مشخص است كه این ارتباط ها راه به جایی نمی برد، و حتما از بین رفتن آن ها را مانند رژیم صهیونیستی تسهیل و تسریع می كند.

 

وی خاطرنشان كرد: مسلما، كفر مطلق و ظلم مطلق صهیونیست ها هستند، بیش از شصت سال است كه دراین منطقه با به وجود آوردن یك رژیم جعلی ظلم بی انتهایی را به مردم فلسطین و جهان اسلام كرده اند ، ذات رژیم صهیونیستی و خیلی از حکام كشورهای عربی همراه با صهیونیست، قطعا آن ها را از بین خواهد برد، زیرا باطل از بین رفتنی است و حق ماندنی است.

پربیننده ترین خبرها