پشتیبانی نظامی اسرائیل از عربستان در یمن + فیلم

دوشنبه 13 مهر 1394 - 12:49

گرفتار شدن عربستان سعودی در باتلاق یمن و ناکامی این کشور در رسیدن به اهداف خود، خشم و نگرانی رژیم اسرائیل را برانگیخته، به همین علت این رژیم مستقیما وارد نبرد یمن شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع محلی در منطقه عسیر در جنوب عربستان سعودی به شبکه العالم تاکید کردند هواپیمای نیروی هوایی اسرائیل سلاح و موشک و تجهیزات به پایگاه خمیس مشیط در عسیر برای حمایت از نیروی هوایی ائتلاف سعودی در تجاوز به یمن منتقل می کند.
این منابع گفتند رژیم اسرائیل پل هوایی با پایگاه خمیس ایجاد کرده است، تا مهمات و موشک های آن را تامین کند. 
گرفتار شدن عربستان در باتلاق یمن و بی فایده بودن تجاوز این کشور برای رسیدن به اهدافش خشم و نگرانی رژیم اشغالگر اسرائیلی را برانگیخته است به همین علت مستقیما وارد نبرد شده است تا جایی که اقدام کشورهای ائتلاف عربستان علیه یمن و به طور مشخص هدف قرار دادن باب المندب با دستور اسرائیل و بعد از هماهنگی زیاد بین آن ها و نیروهای اسرائیلی صورت گرفته و اسرائیل به کشورهای شرکت کننده در تجاوز علیه یمن برای تسلط بر باب المندب و حفظ منافع صهیونیست ها چراغ سبز نشان داده است. 
این همان چیزی است که ژنرال "بنی گانتس" رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اواخر سپتامبر گذشته در سخنرانی خود در موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن با عنوان «امنیت ملی اسرائیل در شرایط متغیر منطقه» به آن اشاره کرد. وی در این سخنرانی به چالش های امنیتی مختلف رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد، چیزی که او را نگران می کند باب المندب و دیگر راههای دریایی است.
استقرار نیروهای اسرائیلی در جزایری که تل آویو از اریتره اجاره کرده است
در گزارش ها آمده است، این نگرانی باعث شده است رژیم اسرائیل در چند محور در تجاوز علیه یمن وارد شود تا جایی که نیروهای نظامی در جزایری مستقر کرده که تل آویو از اریتره اجاره کرده است. اسرائیل همچنین تجهیزات نظامی به پایگاههای خود در این کشور به منظور مقابله با هرگونه وضع فوق العاده، منتقل کرده است علاوه بر این به نیروهای ائتلاف عربستان در تجاوز به یمن مشاوره نظامی داده است.
در این حال منابع محلی در منطقه عسیر در جنوب عربستان تاکید کردند هواپیمای بویینگ 747 نیروی هوایی اسرائیل سلاح ها و موشک ها و تجهیزاتی از بندر عصب در اریتره به پایگاه خمیس مشیط در عسیر برای حمایت از نیروهای هوایی ائتلاف در تجاوز علیه یمن منتقل می کند.
ناظران معتقدند این اقدامات اسرائیل مطابق با اهداف عربستان در منطقه و به منظور تحقق اهداف آن و حفظ منافع تل آویو صورت می گیرد چرا که تنگه باب المندب را شریان حیاتی برای خود می داند.
اطلاعات و گزارش ها نشان می دهد تسلط بر تنگه باب المندب از هر طرفی که باشد ممکن است به منافع رژیم اسرائیل آسیب وارد و موجودیت آن را تهدید کند.
همه این ها باعث شده است رژیم اسرائیل در مقابل قرارداد تسلیحاتی به ارزش حدود یک میلیارد دلار شامل 30 هواپیمای نظامی و مجهز کردن یگان زرهی به 230 تانک، برای تقویت حضور خود در دریای سرخ نزدیک تنگه باب المندب، پایگاه نظامی در بندر مصوع مشرف بر دریای سرخ در اریتره احداث کند.
یک منبع نظامی مسؤول یمنی تاکید کرد نیروهای ارتش و کمیته های انقلابی یمن بر همه مناطق و پایگاهها در منطقه باب المندب تسلط دارند.
این منبع در مصاحبه با خبرگزاری یمن (سبأ) گفت ارتش و کمیته های انقلابی به عناصر القاعده و مزدوران سعودی هنگام تلاش برای پیشروی در برخی مناطق به سمت باب المندب با وجود پوشش گسترده هواپیماهای سعودی و کشتی های جنگی، تلفات زیادی وارد کردند و آن ها را به عقب راندند.

پربیننده ترین خبرها