عکس جنجالی مرکل در تلویزیون آلمان با حجاب!

عکس جنجالی مرکل در تلویزیون آلمان با حجاب!
چهارشنبه 15 مهر 1394 - 12:34

شبکه یک تلویزیون آلمان تصویری باحجاب را از آنگلا مرکل صدراعظم این کشور پخش کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ظاهر شدن " آنگلا مرکل " صدراعظم آلمان با حجاب اسلامی درواقع امری غیرممکن است، و بینندگان برنامه معروف " مجله تلویزیون " که از برلین پخش می شود، تصویر فوتوشاپی مرکل را با حجاب از شبکه یک تلویزیون آلمان ARD مشاهده کردند.

این شبکه آلمانی تصویری دستکاری شده از مرکل با چادر سیاه را نشان داد که پشت سر او پارلمان آلمان با گلدسته‌ها و علامت هلال اسلامی دیده می‌ شد.

«راینلد بکر» مجری این برنامه درحالیکه مقابل این تصویر جنجالی ایستاده بود، این سوال را می پرسد که " آیا ما واقعا می توانیم دراین زمینه موفق شویم ؟ یا اینکه دچار خستگی شده ایم؟ موضوع این برنامه درباره آوارگانی است که از سوریه و عراق و افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی به آلمان می آیند و اینکه آلمان چه تعداد از این آوارگان را می تواند بپذیرد؟

بسیاری از منتقدان سیاست مرکل درباره لزوم کاهش استقبال از آوارگان در آلمان سخن گفته اند، و در توجیه سخنان خود تأکید کرده اند که ظرفیت تعداد آوارگانی که آلمان می تواند بپذیرد، تکمیل شده است و عاقلانه نیست که شمار نامحدودی از آوارگان را بپذیرد.

این درحالیست که مرکل با استناد به قانون اساسی آلمان مُصرانه از حق اصلی آوارگان در پناهنده شدن دفاع می کند.
سوالی که مجری برنامه می پرسد و آن این است " درصورتیکه مشکلاتی میان آوارگان درارتباط با مفهوم مساوات میان زنان و مردان یا آزادی مطبوعاتی یا آزادی بیان به وجود بیاید، واکنش ما چه خواهد بود؟

تصویر فوتوشاپی مرکل با واکنش های متفاوتی در اینترنت و شبکه های اجتماعی روبرو شده است.

برخی ها گفته اند که پخش این تصویر کار درستی نیست و در راستای فعالیت سازنده مطبوعاتی قرار ندارد ، زیرا پخش این تصویر به انتشار احساسات منفی درجامعه آلمان منجر می شود و این مساله ادغام آوارگان در جامعه را با مشکل مواجه می کند.
اما برخی دیگر، از این اقدام استقبال کرده و گفته اند که پخش تصویر مرکل ّ محدودیت ها را شکست.
شخص آنگلا مرکل به تصویر ساختگی از خودش واکنشی نشان نداد و این انتظار وجود دارد که به کارهایش ادامه دهد و تغییری در مواضع او در قبال آوارگان صورت نگیرد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها