نيويورك تايمز: داعش برنامه تولید سلاح شیمیایی دارد

نيويورك تايمز: داعش برنامه تولید سلاح شیمیایی دارد
چهارشنبه 15 مهر 1394 - 16:28

العالم - روزنامه نیویورک تایمز نوشت: گروه تروریستی داعش از بهار سال گذشته تا کنون 3 بار در عراق و سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از کارشناسان بین المللی تسلیحات نظامی، فعالان و تحلیلگران و مقامات غربی و نیز قربانیان سلاح های شیمیایی افزود: داعشی ها در عراق از بمب کلر که حاوی ماده شیمیایی سمی صنعتی است، استفاده کرده اند.

این روزنامه در گزارش امروز(چهارشنبه) خود خاطرنشان کرد که تروریست های داعش گلوله های توپ و خمپاره حامل ماده ایجاد سوختگی شدید در پوست نیز به کار برده اند و آثار این مواد شیمیایی تابستان سال جاری آشکار شد.

به گفته مسوولان آمریکایی آگاه از نتایج بررسی نمونه خاک، تجهزات جنگی و لباس قربانیان حملات داعش، این گروه تروریستی از گاز شیمیایی بسیار خطرناک خردل نیز استفاده کرده است.

نیویورک تایمزنوشت: پیدایش سلاح های شیمیایی مختلف در مناطق تحت اشغال گروه داعش، باعث شده است که تحلیلگران، این گروه را خشن ترین گروه تروریستی در جهان معرفی کنند که توانسته است برنامه سلاح شیمیایی محدود داشته باشد و چه بسا توانسته است نوعی ماده شیمیایی با قدرت ایجاد سوختگی تولید کند یا به انبار سلاح شیمیایی دست یابد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها