حمله زمینی به تروریست های سوریه با حمایت هوایی روسیه

حمله زمینی به تروریست های سوریه با حمایت هوایی روسیه
چهارشنبه 15 مهر 1394 - 22:58

العالم ـ ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسی و سوری، حمله ای زمینی به ریف حماه در مرکز کشور از سه محور؛ مورک لطمین، کفرنبوده الهبیط و لطامنه آغاز کرد.

به گزارش روزچهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع نظامی در گفتگو با رای الیوم تاکید کرد که یگانهای ارتش سوریه شهرک لطمین در ریف شمالی حماه را پس از درگیری شدید که منجر به کشته و یا زخمی شدن شماری از عناصر مسلح گشت، به کنترل درآوردند. برخی منابع پیش بینی کردند که این حمله آغاز حملات زمینی با همکاری جنگنده های روسی باشد.

گمان می رود که این حمله و انتخاب ریف حماه برای حمایت از خط ساحلی سوریه باشد که دربرگیرنده پایگاه روسی در طرطوس و فرودگاه حمیمیم است و امدادهای نظامی روسیه از طریق این فرودگاه وارد سوریه می شود.

درهمین حال گروه تروریستی داعش حملاتی علیه مواضع ارتش سوریه در فرودگاه نظامی دیرالزور در شرق سوریه انجام داد. داعش با دو عملیات انتحاری اغاز کرد، سپس درگیری هایی میان دوطرف همزمان با تبادل بمباران توپخانه ای و تانکها، علاوه بر بمباران هوایی  شهرک الموحسن از سوی جنگنده های سوری به وقوع پیوست.

جنگنده های سوریه بیش از سه حمله به مناطقی در میدان نفتی العمر در شرق دیرالزور انجام دادند که منطقه امدادرسانی اصلی برای گروه تروریستی داعش به شمار می آید. 

برخی منابع در دیرالزور نقل کردند که آمبولانسها در اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور آرام ننشستند به گونه ای که مجروحان عناصر تروریستی داعش را به شهر المیادین منتقل می کردند در حالی که دهها خودرو نیز مشاهده شد که عناصر داعش را به سمت فرودگاه دیرالزور منتقل می بردند.

به گفته این منابع، جنگنده های ائتلاف بین المللی مواضع داعش را همانند سابق بمباران نمی کنند، این هواپیماها حدود ساعت 12 شب بدون انجام عملیاتی تا الان، در آسمان پرواز می کنند.

پربیننده ترین خبرها