تغییر مسیر جنگنده آمریکایی با دیدن همتای روسی!

تغییر مسیر جنگنده آمریکایی با دیدن همتای روسی!
پنج‌شنبه 16 مهر 1394 - 09:42

وزارت دفاع امریکا دیروز چهارشنبه اعلام کرد؛ یک جنگندۀ ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا، هنگام پرواز در آسمان سوریه برای پرهیز از نزدیک شدن زیاد به جنگنده‌های روسی مجبور به تغییر مسیر شد.

به گزارش پایگاه خبری العالم به نقل از سایت رأی الیوم سرهنگ جف دیویس، سخنگوی وزارت دفاع امریکا پنتاگون گفت: "ما حداقل یک بار مجبور شدیم مسیر حرکت هواپیمای ائتلاف را تغییر دهیم".

این مقام مسئول در پنتاگون گفت: این هواپیماها دو اف- 16 امریکایی بودند که برای جلوگیری از نزدیک شدن زیاد به جنگنده های روسی، مجبور شدند از مأموریت خود صرف نظر کنند.

وی اظهار داشت که به دلیل عدم وجود مکانیسمی برای تبادل اطلاعات با روسها و جلوگیری از وقوع حوادث، ائتلاف بین المللی، "قوانین خاص خود" را برای امنیت پرواز وضع کرده است.

این مقام مسئول افزود: این دو جنگنده امریکایی از پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه برخاسته بودند و خلبانها در راستای اجرای همین قوانین، از اجرای مأموریت صرف نظر کردند.

به گفته وی، براساس اطلاعات موجود، جنگنده های روسی باعث تغییر مسیر و تغییر هدف شدند.

گفتنی است جنگنده های روسی مواضع گروههای تروریستی را در سوریه زیر آتش گرفته اند. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، اعلام کرده است که از زمان آغاز عملیات 112 هدف ترویستها، مورد اصابت قرار گرفته اند.

روسها روز گذشته برای اولین بار از موشکهای کروز برای حمله به مواضع داعش در سوریه استفاده کردند این موشکها از ناوهای مستقر در دریای خزر شلیک شدند.

طبق آماری که خبرگزاری فرانسه با استناد به گزارشهای روزانه ائتلاف امریکایی تهیه کرده است از سی ام سپتامبر که روسیه عملیات خود را شروع کرده است، ائتلاف امریکایی نیز 43 عملیات را در سوریه انجام داده است. 

ارتش سوریه دیروز چهارشنبه با برخورداری از پشتیبانی هوایی روسیه، عملیات زمین گسترده ای را در شمال استان حمات در مرکز کشور آغاز کرده است.

پربیننده ترین خبرها