عصبانیت غرب از پیش‌بینی هوا در تلویزیون روسیه +ویدیو

پنج‌شنبه 16 مهر 1394 - 09:55

گزارش متفاوت هواشناسی در تلویزیون روسیه، شگفتیِ آمیخته با خشم حامیان تروریست‌ها در غرب و منطقه را برانگیخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه "روسیه ۲۴" در یکی از گزارش های هواشناسی خود، وضع آب و هوا در سوریه را برای حملات روسیه به تروریست ها مناسب پیش‌بینی کرد و گفت که این وضعیت برای حملات هوایی خوب است.

دکتر اکتاترینا گریگوروا، کارشناس مشهور هواشناسی تلویزیون روسیه ۲۴ که به "دختر هواشناس روسیه" مشهور است، در یکی از بخش های خبری و در بخش پیش‌بینی وضع هوا، با لحن معمول همیشگی اما با تغییری شگفت آور در محتوای خبر گفت: "ماه اکتبر به طور کلی برای پرواز هواپیماها بر فراز سوریه مناسب است".

در همین حال در تصویر پس زمینۀ این گزارش هم نقشه‌ای مفصل از وضعیت جوی سوریه شامل میانگین درجه حرارت، سرعت باد و شمار روزهای ابری ماه اکتبر، قرار داشت و جنگنده های روسی را هم در حال بمباران مواضع تروریست ها در سوریه نشان می داد.

دختر هواشناس روسیه گفت: «هر ده روز یک بار در سوریه باران خواهد آمد و میزان بارش از ۱۹ میلیمتر تجاوز نخواهد کرد. عمده این بارش‌ها در شمال محل انجام حملات هوایی روسیه خواهد بود اما این بارش بر این حملات تاثیری نخواهد گذاشت.»

گزارش هواشناسی متفاوت تلویزیون روسیه که پیام های مختلفی برای تروریست ها و حامیان آنان در منطقه و غرب به همراه داشت، با شگفتی و واکنش های شدید در رسانه های کشورهای تروریست پرور بازتاب پیدا کرد.

این نخستین بار نیست که در روسیه، گزارش هواشناسی به مسائل سیاسی و نظامی ربط داده می‌شود. آوریل ۲۰۱۴ هم کارشناس هواشناسی تلویزیون روسیه، وضعیت آب و هوا در شرق اوکراین را با مسایل سیاسی ارتباط داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها