2 شهید و 213 زخمی در هشتمین روز انتفاضه قدس

2 شهید و 213 زخمی در هشتمین روز انتفاضه قدس
جمعه 17 مهر 1394 - 09:26

انتفاضه قدس دیروز (پنجشنبه) برای هشتمین روز متوالی در مناطق مختلف کرانه باختری و بیت المقدس ادامه یافت، و در جریان آن دو فلسطینی شهید و 213 تن زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نظامیان صهیونیست در درگیری با فلسطینی ها آنان را با گلوله های جنگی، پلاستیکی و گاز اشک آور هدف قرار دادند.
وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد: وسام جمال طالب فرج جوان 20 از اردوگاه شعفاط در رویارویی با ارتش اشغالگر در این اردوگاه در اثر اصابت گلوله کشنده که به قلب نفوذ کرد، به شهادت رسید.
همچنین ثائر ابوغزاله از ساکنان بیت المقدس در مرکز شهر تل اویو اشغال شده در سال 1948 پس از مضروب کردن دو سرباز صهیونیست با چاقو و تیراندازی نیروهای اشغالگر به شهادت رسید. حال عمومی یکی از این دو سرباز صهیونیست وخیم گزارش شده است.
جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد: هلال احمر فلسطین تا ساعت 8 شب پنجشنبه 213 تن از فلسطینیان مجروح در کرانه باختری و بیت المقدس را درمان کرده است.
بر اساس آمار هلال احمر فلسطین 22 تن از افراد یاد شده با گلوله جنگی ، 69 با گلوله پلاستیکی و 118 با گاز اشک آور و 4 تن مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
طبق آمار جدید طی هشت روز گذشته 7 فلسطینی از جمله یک کودک به شهادت رسیدند و بیش از 790 فلسطینی با گلوله های جنگی و پلاستیکی زخمی شدند و صدها تن در اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند.
در مدت یاد شده 165 تن با گلوله های جنگی و 375 با گلوله های پلاستیکی مورد اصابت قرار گرفتند . شمار مجروحانی که مورد اصابت گلوله های جنگی و پلاستیکی قرار گرفتند و به بیمارستان المقاصد مراجعه کرده اند به 150 تن بالغ گردید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها