95 زخمی در درگیری پلیس و معترضان لبنانی

95 زخمی در درگیری پلیس و معترضان لبنانی
جمعه 17 مهر 1394 - 11:41

در پی بروز درگیریهای شدید میان نیروهای امنیتی و معترضان در بیروت پایتخت لبنان بیش از 50 نفر از نیروهای پلیس و 45 تن از معترضان زخمی شدند.

خبرنگار شبکه العالم در بیروت گزارش داد: در این درگیری که شامگاه دیروز (پنجشنبه) رخ داد نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از خودروهای آبپاش و گاز اشک آور استفاده کردند. معترضان تلاش می کنند که خود را به ساختمان پارلمان لبنان برسانند.
معترضان موفق شدند از سیم خاردار عبور کرده و خود را به مسیر منتهی به میدان نجمه در نزدیکی مقر پارلمان برسانند. با طولانی شدن درگیری ها، پلیس شماری از تظاهرکنندگان را بازداشت کرد.

رئیس کل نیروهای امنیت داخلی در بیانیه ای گفت: آنها مجبور شدند برای متفرق کردن معترضان از ابزارهای مبارزه با اغتشاش مانند خودروهای آبپاش و گاز اشک آور استفاده کنند زیرا آنها سعی داشتند با تحریک پلیس ضد شورش، موانع آهنی و سیمانی را از بین برده و سیم های خاردار را قطع کنند.
وی افزود: اغتشاش گران با پرتاب کردن سنگ و بطریهای آب به سوی پلیس سعی در تحریک آنها داشتند اما نیروهای امنیتی واکنشی از خود نشان ندادند و این چیزی است که بینندگان بطور مستقیم از تلویزیون مشاهده کردند.

این در حالی است که کمپین "بدنا نحاسب" (آماده‌ایم مواخذه کنیم) از بازداشت 27 نفر در درگیری های شامگاه پنجشنبه و تاکید بر ادامه اعتراضات شبانه تا آزادی دستگیرشدگان خبرداد. 
این کمپین در بیانیه ای تصریح کرد: میدان النجمه ( مکانی که ساختمان پارلمان در آن قرار دارد) ملک اختصاصی رئیس پارلمان نیست و وزیر کشور لبنان حق ندارد مانع برگزاری تظاهرات شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها