عملیات روسیه در سوریه تا کی ادامه دارد؟

عملیات روسیه در سوریه تا کی ادامه دارد؟
جمعه 17 مهر 1394 - 18:38

سخنگوی رییس جمهور روسیه تاکید کرد که عملیات نظامی نیروی هوایی روسیه، با پیشروی ارتش سوریه در روی زمین مرتبط است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "دیمیتری پسکوف" افزود، هدف از این عملیات، حمایت از نیروهای مسلح سوریه است، اما مدت آن بر اساس پیشروی نیروهای مسلح سوریه خواهد بود.

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه هم در جریان ملاقات با سرگئی شویگو وزیر دفاع این کشور گفت؛ ماموریت نیروی هوایی روسیه هماهنگی عملیات خود با ارتش سوریه است تا اقدام های نیروی ما در زمینه حمایت از عملیات هجومی ارتش سوریه پویا باشد.

ستاد کل نیروهای مسلح سوریه روز چهارشنبه اعلام کرده بود که ارتش، عملیات زمینی گسترده خود در ریف حماه را با حمایت جنگنده های روسی برای اولین بار آغاز کرده و توانسته در چند جبهه پیشروی کند.

بی.بی.سی دروغ می گوید

پسکوف سپس با ابراز تردید درباره خبر "بی بی سی" مبنی بر تصمیم عربستان برای تحویل سلاح پیشرفته به معارضین سوری در پاسخ به حملات هوایی روسیه، گفت: از این به بعد درباره اخبار منتشره از منابع تفسیری ارائه نمی دهیم به این دلیل که این منابع دروغ می گویند.

پیش از این بی بی سی به نقل از یک منبع دولت سعودی گفته بود که سلاح های مزبور شامل سلاح ضد تانک است که به "جیش الفتح"، "ارتش آزاد سوریه" و "جبهه جنوب" اعطا خواهد شد.  

مقام سعودی مدعی شده بود که این سلاح ها به "داعش" و "جبهه النصره" اعطا نمی شود، در حالی که ائتلاف موسوم به جیش الفتح از شاخه های جبهه النصره به شمار می آید. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها