ارتش یمن: منتظر "غافلگیری"های تازه باشید

ارتش یمن: منتظر
جمعه 17 مهر 1394 - 22:35

العالم ـ سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که نشانه‌های پیروزی در افق نمایان شده است و غافلگیری‌های تازه در راه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرتیپ ستاد شرف لقمان امروز جمعه گفت که زنان و کودکان را رها کنند، ما از رویارویی در میدان ها همچون مردان استقبال می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هر چقدر متجاوزان به قتل زنان و کودکانمان روی بیاورند ما راهبرد تهاجمی خود را شدت می بخشیم، اظهار داشت که می توان در هنگام نیاز از سامانه هایی استفاده کرد که برای دشمن سعودی ناشناخته است و یا پیشتر آزمایش نشده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهار داشت که نیروهای دشمن گمان می کردند که وارد مأرب خواهند شد و از آنجا طی 48 ساعت به سادگی وارد صنعا می شوند، اما نقشه های آنها با شکست مواجه شد.

لقمان گفت: 40 روز گذشت و آنها با تمام سلاح های سنگین و پشتیبانی هوایی بالگردهای آپاچی و جنگنده های F-16 فقط توانستند علاوه بر اردوگاه خود یک شهرک کوچک را تحت اشغال خود درآورند.

وی افزود: شکست های سنگین و پی در پی متجاوزان سبب شد تا نیروهای اماراتی به طور تدریجی و در روزهای نخست جنگ عقب نشینی کنند و فقط مزدوران چندملیتی باقی ماندند که با ایجاد ترس و هراس در مارب، خانه های مردم را غارت می کردند. در روزهای اخیر دهها حمله هوایی با سلاحهای ممنوعه بین المللی و بمبهای فسفری و خوشه ای صورت گرفت که یک نسل کشی تمام عیار به شمار می آید.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: نیروهای متجاوز اگر می توانند، از مأرب خارج شوند و به سمت ما بیایند! آنها به رغم امکانات و پشتیبانی های هوایی در تمام اقدامات خود شکست خوردند.

شرف لقمان درباره اوضاع در باب المندب تصریح کرد: آنها در اغلب اقدامات خود برای سیطره بر باب المندب شکست خوردند و این امر سبب شد تا خالد بحاح نخست وزیر مستعفی در یکی از روستاهای وابسته به آنها عکس بگیرد و ادعا کند که در باب المندب است.

وی گفت: آنها نتوانستند به آنجا برسند و روز گذشته ناوچه دشمن دو ساعت پس از آنکه هدف اصابت یک موشک قرار گرفت، غرق شد. این سومین بار است که ناوچه های دشمن هدف قرار می گیرند. امروز ناوچه ها در محلی دور از ساحل در حال حرکت هستند.

سخنگوی نیروهای مسلح به پیشروی نیروهای مشترک یمن در عربستان اشاره کرد و گفت: نیروهای ما وارد مواضع جدید می شوند و آنجا را به کنترل در می آورند، در حالی که نظامیان سعودی پا به فرار می گذارند.

شرف لقمان افزود: در عدن جنگ منافع و نیز جنگ میان القاعده و داعش و جنبش جنوب وجود دارد و تلاش القاعده برای ترور البحاح که فرد نزدیک به دولت امارات به شمار می آید، در راستای رقابت میان وی و عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن صورت گرفت. حمایت هادی از اخوان المسلمین سبب شد تا امارات از وی دوری کند و دسیسه و توطئه چینی میان امارات و عربستان روز به روز افزایش می یابد.

پربیننده ترین خبرها